A.Nightmare On Elmstreet(2010)

A.Nightmare On Elmstreet(2010)

Het verhaal begint ietsje anders als het origineel, een man heeft last van nachtmerie’s en probeert zich vol te zuipen met koffie in een afgelegen cafe. Hij valt in slaap waardoor hij zichzelf zijn hals doorsnijdt. Je krijgt ook meteen te zien hoe Freddy zo geworden is, en eerst blijkt dat hij een slachtoffer is. Maar is dat wel zo?

Ik ben waarschijnlijk de enige persoon die iets positiefs over deze film te zeggen heeft. Ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo slecht is aan deze film. Ja deze Freddy Krueger kan zeker niet tippen aan Robert Englund maar ik vond deze Freddy toch niet zo slecht. De mensen zijn gewoon zo erg gewend en gehecht aan het origineel dat ze een remake gewoon niet accepteren.

De film begint(vind ik persoonlijk) beter dan het orgineel, je krijgt bijna meteen een shockerende scene te zien. Wat ik persoonlijk wel kon waarderen want in de meeste horrorfilms duurt het een eeuwigheid voor je echt iets shockerends ziet. De nieuwe Freddy Krueger ziet er realistischer uit dan de originele, hoewel af en toe als hij praat je amper zijn mond ziet bewegen. Deze nieuwe Freddy is veel serieuzer dan de orginele en komt bedreigender over. Hij maakt nauwelijks grapjes in tegenstelling tot de orginele Freddy die meestal bij elke moord wel een irritante oneliner klaar had staan.

De special effects in deze film zijn véél beter dan het orgineel, zeker die slaapkamer scene(dat ze omhoog vliegt) maar de slaapkamer scene met Nancy was een beetje té CGI. De gore in deze film is echter niet zo veel maar toch meer dan genoeg. Want zeg nu zelf de Nightmare On Elmstreet films zijn nooit erg goor geweest. Het einde van deze film is ook veel leuker dan het orgineel, want in het orgineel was het precies een pop die door de deur werd getrokken.

Het acteerwerk was wel zéér slecht en stoorde me af en toe wel. Maar het acteerwerk in het orgineel was echter ook niet zo geweldig. Die nieuwe Nancy was zo slecht dat ik me afvroeg of ze er wel zin in had. De enige die een beetje overtuigend acteerde was dat blond meisje(ik weet haar naam niet meer).

CONCLUSIE

De mensen kijken meer met hun oren dan met hun ogen. Natuurlijk kan deze film nog niet eens tot aan de hielen van het orgineel komen, toch is deze film niet zo slecht als men denkt. Neem dan maar eens die nieuwe Friday The 13Th met een Jason die zijn slachtoffers ontvoerdt om ze daarna nog dagen in leven te houden. Deze nieuwe Freddy is veel serieuzer en bedreigender, freddy gaat gewoon met zijn tijd mee.