Boogeyman 3

Wanneer een universiteitsstudent over de vermeende zelfmoord van haar kamergenoot getuigt, zet ze een serie van weerzinwekkende gebeurtenissen op gang die haar verplichten om een bovennatuurlijke entiteit te vrezen. Als zij probeert om de overige bewoners van het studentenhuis ervan te overtuigen dat de ‘Boogeyman’ (Boeman) echt bestaat, groeit de kwade macht en wordt zij alsmaar sterker en nu moeten haar vrienden de prijs betalen. Nu moet zij het ultieme kwaad trachten te stoppen en dat nog voor de hele campus ten prooi valt.

Weer een film die me wel wat verrast heeft, naar de zéér slechte meningen op Moviemeter was de moed al gezakt in mijn schoenen. Maar ik heb tegenwoordig geleerd om niet altijd te luisteren naar wat mensen zeggen. Dus heb ik deze film gewoon gedownload. Het begin weer vrij standaard, en van spanning is niet veel te bekenen. Maar de CGI zag er véél beter uit dan ik verwacht had, dus bleef ik verder kijken.

De Boogeyman lijkt wel op een kruising tussen Freddy Krueger en Samara uit The Ring, maar de make-up was wel goed gedaan dus dat kreeg voor mij wel een voldoende. De acteerprestatie’s waren om van te janken, zelfs nog slechter dan het vorige deel. Maar als je deze soort films vaak ziet weet je dat de personages die het slechts geacteerd worden als eerste de pijp uitgaan. De film heeft ook de nodige gore momenten, zoals een ribbenkast word opengescheurd en een man word met geweld meegetrokken in een hutkoffer (best een vermakelijke scene).

Deze film is meer een herhaling van het eerste en tweede deel en biedt geen vernieuwing, maar danzij de redelijk goede special effects en leuke doodscene\’s. Is deze film best te pruimen.