Cube 2: Hypercube

Cube 2: Hypercube

Vervelend trok ik op mijn fietsje richting de plaatselijke videotheek op een zonnige dag met de bedoeling een minder zonnige film te huren.Echter aangezien het aanbod aan horrorfilms niet erg groot is had ik zoals gewoonlijk slechts weinig keuze.Uiteindelijk besloot ik Cube 2: Hypercube te nemen, een film die hier en daar goeie kritieken ontving.Jammer genoeg wist ik niet dat deze mooi zonnige dag bij thuiskomst veranderde in een grijze, bewolkte dag met dank aan Cube 2: Hypercube

In Cube 2: Hypercube belanden Jerry en Kate samen met een zestal andere personen in de kubus zonder te weten hoe of waarom ze hier terecht zijn gekomen.De kubus is ditmaal niet drie dimensionaal maar 4D waardoor de wetten van tijd en ruimte niet meer gelden.Ze ontdekken dat ze allemaal iets te maken hebben met hun omgeving waardoor ze samen de geheimen en raadsels van de kubussen op moeten lossen willen ze uit de kubus ontsnappen.

The Cube 2 is een mix tussen Horror en Thriller overgoten met een science-fiction sfeer.Jammer genoeg komt het Horror aspect weinig naar voren en zijn de slash en chop ingredienten uit de vorige Cube achter wegen gelaten waardoor horrorfanaten zoals ik teleurgesteld zullen zijn want voor hen is The Cube 2 eerlijk gezegd net zo boeiend als de muzikale, melodieen en teksten van de Josti band in goed Nederlands vertalen.

Wie de sfeer van The Cube 2 weet te waarderen krijgt een vrij goeie en spannende film vergezeld met mooi speciaal effects.Ik vond The Cube 2 traag en op sommige punten erg onduidelijk.Een horrorfilm die eigelijk geen horror is…!?!