Cujo

Een gezin is niet zo gelukkig, de vrouw gaat vreemd en haar man is daarnet achter gekomen. De man gaat weg om een zakenprobleem op te lossen. Dan brengt de vrouw samen met het kind de auto naar een garage, maar als ze daar aangekomen zijn blijkt de garage verlaten te zijn. Daarna worden ze aangevallen door een dolle hond en wordt de auto door het beest belegerd….

Deze film is gebaseerd op een boek van Stephen King en zoals waarschijnlijk de meeste mensen weten zijn de meeste van deze verfilmingen niet om over naar huis te schrijven. Cujo is een uitzondering in deze regel, want hoewel het geen topfilm is, is hij wel vermakelijk en bij vlagen erg spannend. Alleen jammer dat het zo lang duurt voordat de film op gang komt. Het eerste gedeelte van de film wordt benut om de personages voor te stellen, zodat de kijker meer meeleeft met de gebeurtenissen aan het einde van de film. Alleen jammer dat de vrouw een trut is en het jongetje zo`n zeurkous dat ik al snel de kant van de hondsdolle hond (de slimste uit de hele film) koos, dat lijkt me niet de bedoeling.
Maar voor de rest zit de film goed in elkaar, er zitten er behoorlijk veel mooie shots in de film en wordt en de spanning wordt goed opgebouwd. Vooral de belegering door de hond goed bedacht en levert een paar hele leuke shots op en spanning op. De acteurs doen hun werk goed en zetten hun personage goed neer. De soundtrack is simpel maar effectief en onderbouwt de spanning in de sc?nes. Qua bloed en ingewanden zijn we aangewezen op een aantal niet overdreven bloederige hondenbeten, simpel maar effectief.

Meer plus dan minpunten in deze film en hoewel het geen topper is, zal deze film wel goed zijn voor een leuk filmavondje.