Darkwolf

Darkwolf

DE FILM:
Inspecteur Steven Turley zit in een speciale politie-eenheid die zich toespitst op weerwolven. Tijdens een treffen met een bastaardweerwolf verliest hij zijn partner en wanneer hij raad gaat inhalen bij de zwerfster Mary (de laatste beschermster en een soort informante) blijkt deze Darkwolf de duistere prins te zijn. Deze blijkt op zoek naar een vrouwelijke volbloed om te paren en zo de volgende generatie volbloedweerwolven te verwekken, de enige manier om hem te stoppen is zijn oog te doorboren met zilver. Op zijn zoektocht vermoord Darkwolf echter iedereen die in aanraking kwam en de geur meedraagt van de vrouwelijke volbloed. Wanneer Josie (de vrouwelijke volbloed) in contact komt met Inspecteur Turley komt het tot een comfrontatie van hen beiden.

DE KRITIEKEN:
Deze film is een contraverse tussen goed en slecht. Zo kan men niet zeggen dat het hier om een slecht verhaal gaat en ook de acteerprestaties halen een behoorlijk niveau, het inbeeld brengen van de weerwolf daarintegen is ronduit slecht, de close-ups komen soms onafgewerkt over en worden teveel gebruikt. Ook de computerweerwolf is onduidelijk en lijkt soms meer op een oversidse zwarte kat dan op een wolf. De moorden komen verwarend in beeld (of soms net niet) en de overgangen van mens naar wolf doen mij meer denken aan ??n of ander computerspel dan aan een horrorfilm. Deze film kan het best weergegeven worden aan de hand van volgende scene, tijdens een fotoshoot van twee halfnaakte dames op een dak laat men deze bewegen op ritmische muziek, op deze manier cree?ren de makkers een geslaagde opzwepende sfeer die zijn hoogtepunt moet halen met de moord van een jongeman in het gebouw, dit einde gaat echter helemaal de mist in. Bij deze film zit ik dan ook met het gevoel van een gemiste kans.