Demon Summer

Demon Summer
1.0Totale score

Een stel jongeren vinden een boek. Een soort ?book of the dead zoals in Evil Dead? en lezen hieruit de spreuken op. En ja hoor ??n van hen wordt bezeten door een Demon.

Dit is 100% een amateurfilm. Wat best leuk kan zijn maar deze is slecht! Heel slecht. Gemaakt door een stel vrienden en geregisseerd door de gebroeders Campbell (ze hebben hun naam mee, maar dat is dan ook het enige). Het geluid is tenenkrommend. Constant een irritante ruis die in het ene shot duidelijker is dan in het andere shot. De montage is lachwekkend slecht. En van acteer prestaties is al helemaal geen sprake. Voorbeeld: twee mensen staan in een bos. De door een demon bezetene komt er aan en valt ??n van hen aan. Dit gaat al belachelijk maar diegene die er bij is blijft er een beetje onnozel met de handen over elkaar bij staan kijken. Kijkt af en toe even in de richting van de camera of naar diegene de daar achter staat (om naar de regisseur te kijken of ze ook instructies krijgt?) maar doet verder niets. En zo zit de hele film in elkaar. Amateurisme van de bovenste plank.

Wat me vooral verbaast is dat er een distributeur is die dit in Nederland uit brengt. Met Nederlandse ondertiteling (vol spelfouten) nog wel. Op de hoes kan ik geen naam o.i.d. ontdekken. Wel heb ik eerder films van dit label gezien. Ze zijn te herkennen aan een blauwe hoes. Het woordje Dvd Video staat er niet in het traditionele logo er op en verder ontbreekt alle informatie van wie dit op de Nederlandse markt heeft gebracht. Een andere film van hetzelfde label is: ?Dead next Door?, ook amateur maar die was nog wel vermakelijk. Maar hoe kom je aan deze films? Ik heb hem bij een tweedehand handelaar gekocht. Op een rommelmarkt nog wel. In de videotheek zal je dit toch niet tegenkomen neem ik aan.

Niet gaan kijken dus. Tenzij je een film wilt zien die geregisseerd is zonder budget en met talentloze regisseurs en acteurs.