Eaten Alive

Eaten Alive, een volstrekt mislukte film van Tobe Hooper. Volstrekt mislukt? Dat is niet helemaal eerlijk maar na The Texas Chain-Saw Massacre had iedereen wel wat beters verwacht.

Een hoertje komt bij een hotel en wordt vervolgens zonder enig reden door de hotel eigenaar vermoord en van de veranda geflikkerd in de vijver waar een krokodil leeft. Vervolgens komen er anderen bij het hotel. Deze worden ook vermoord en aan de krokodil gevoerd of ze worden op bed vastgebonden. En dat is dan ook ongeveer het hele verhaal van Eaten Alive. Een verhaal dat aan alle kanten waggelt en heen en weer stuitert. De gebeurtenissen zijn compleet onlogisch. Om maar een voorbeeld te noemen: Buck (gespeeld door Robert Englung) ligt in ??n van de hotelkamers te vrijen met een trutje. In de kamer er naast ligt een vrouw vastgebonden op bed en deze gaat nogal te keer en dat maakt lawaai. Hoteleigenaar en psychopaat Judd loopt ondertussen zenuwachtig rond omdat het lawaai wel eens de aandacht zou kunnen trekken van Buck en het trutje. En hij blijft maar ijsberen en rondlopen. Dan gaat hij weer even zitten, staat weer op en loopt weer eens een rondje door de kamer, bang dat het lawaai de aandacht van Buck zal trekken. Dat gebeurd dus ook en Buck gaat op onderzoek uit. Belachelijk. Als Bad Guy zou je naar boven zijn gegaan en had je de ?lawaai bitch? de nek omgedraaid. En zo hangt de hele film van onzinnigheid aan elkaar. En als bad guy is Judd ook totaal niet geloofwaardig, een slome kerel die maar wat in zichzelf loopt te praten. Waarom hij gestoord is weten we niet. Waarom hij een krokodil heeft weten we niet. Waarom hij mensen vermoord en ze aan de krokodil voert weten we niet.

Eaten Alive is best een vermakelijke film als je vooraf weet dat?ie eigenlijk mislukt is. Weet je dat niet en denk je in een soort Texas Chain-Saw Massacre terecht te komen dan voel je je flink vern?.