Gore Gore Girls, The

?We announce with pride: the movie is over!? luidt het einde van de film in. En inderdaad, ik was ook blij dat het eindelijk over was. Niet dat ik me niet heb vermaakt, nee, want daarvoor heeft deze film een te groot so bad it’s good gevoel. Het dertien in een dozijn verhaal gaat over een moordenaar die ??n voor ??n alle go go girls (ahum, waar natuurlijk de creatieve titel vandaan komt) op brute wijze in elkaar mept. De zaak wordt onderzocht door de gladde Abraham Gentry, gespeeld door Frank Kess, die met uitzondering van deze film verder nooit meer iets gemaakt heeft. Hij wordt hierbij ondersteund door de lieftallige journaliste Nancy Weston.

De film heeft eigenlijk een sterk grindhouse gevoel en tijdens het kijken lijkt het of Quentin Tarantino deze film ook heeft gezien voor het maken van Death Proof. Het draait voornamelijk om gore en naakt, maar op den duur wordt dit eerder vervelend dan dat het leuk is en de film had dan ook zeker wel een half uurtje korter gekund. The Gore Gore Girls is ook mijn introductie in het oeuvre van Godfather Of Gore H.G. Lewis, regisseur van onder andere Tho Thousand Maniacs en Blood Feast. Dat meneer Lewis de Godfather Of Gore wordt genoemd is ook wel te merken: billen wordt kapot geslagen tot filet am?ricain, een stripper wordt bewerkt met een strijkijzer en meer van dat soort leuks. Aan ranzigheid geen tekort dus. En ook niet aan naakt. Ik heb niet geteld maar er zijn zeker vijf stripteases voorbijgekomen, gepaard met uhm… aparte jaren ’70 muziek. Een aparte over-the-top ervaring dus, maar helaas lag het niet helemaal in mijn straatje. Liefhebbers van sleaze zitten hier goed.

Met dank aan Filmfreak Distributie en Donut Media!