Gutterballs

Inhoud:

Twee groepen tieners houden een tournooi in een disco-bowlingbaan na sluitingstijd. De groepen kunnen elkaar niet uitstaan, en uiteindelijk leidt dit tot een fysieke confrontatie. Beide teams worden door de concierge uit de bowlingbaan gegooid. Eenmaal buiten, blijkt een van de meiden haar tas vergeten te zijn en gaat deze in haar eentje ophalen. Eenmaal binnen wordt ze bruut verkracht door de leden van de ander groep tieners. De volgende avond zijn beide groepen weer in de bowlingbaan om een partijtje te bowlen. E?n voor ??n worden de tieners van beide teams op gruwelijke wijze afgeslacht door een gemaskerde moordenaar met zwarte bowling handschoenen & bowlingkegels als wapens.

Mijn mening:

?Gutterballs? is een film die niet voor iedereen geschikt is. Dit is een ode aan de jaren ?80 slasher-films. De plot is simpel, er is geen logica en het einde is nogal stom. De acteerprestaties en de personages zijn erg clichematig. De exploitatie van vrouwen en het constant gevloek heeft niet echt mijn voorkeur, maar paste wel in dit pulp-achtige film. Toch zijn er positieve punten te noemen, voor een lowbudget film, is de gore volop aanwezig, en hebben ze toch wel een van de meest inventieve (sadistische)moorden die ik in een film heb gezien.

Als je in de stemming voor een film met veel onfunctioneel naaktheid, een goede hoeveelheid bloed, over-de-top moorden en kan leven met slecht acteerprestaties, is ?Gutterballs? de film die je moet zien.