Hellgate

Hellgate
0.5Totale score

Er zijn horrorliefhebbers op deze wereld die het leuk vinden om films te kijken die zo slecht zijn dat ze er grappig van worden. Trol II is zo?n film die mensen leuk-slecht vinden. Maar Hellcate overtreft Troll II. Hellcate is slecht. Nee, ik bedoel SLECHT, nee, SSSLLLEEECCCHHHTTT!!!!!!!!!. Werkelijk alles aan deze film is waardeloos. Volstrekt waardeloos en mislukt.

Het verhaal: Twee stelletjes gaan op vakantie naar een huisje in een afgelegen streek (zeer origineel) vlak bij het plaatsje Hellgate. In dit plaatsje is het niet helemaal in orde. Lang geleden werd hier een soort kristal gevonden. Wanneer het kristal op iets doods gericht wordt komt dit tot leven. Eerst een vleermuis, maar deze ontploft. Daarna een goudvis die er monsterlijk van wordt en daarna ontploft. Dan een schildpad, die ook ontploft en dan een mens die ook onploft (deze laatste zonder ook maar ??n spatje bloed). Voor de burgermeester van het plaatsje is dit voldoende bewijs om met dit kristal zijn verongelukte dochter weer tot leven te wekken. Hij doet dit en het mokkel ontploft niet (?). En dit meisje spookt tot op de dag van vandaag rond in Hellgate.

Het verhaal is werkelijk te belachelijk voor woorden. Maar het acteer werk is nog erger. In de openings scene verteld een jongeman een spookverhaal aan twee meisjes van ongeveer 25 jaar oud. Dat gaat dan ongeveer als volgt. ?Het groene slijmerige monster?..? begint de jongen waarna de meisjes het op een gillen zetten. ?O, nee niet verder gaan het is veel te eng!? zeggen de meisjes. Dit is dus niet grappig bedoeld, nee, de meisjes moeten echt net doen alsof ze het eng vinden. Belachelijk.

Dan de montage. Achterna gezeten door Zombies (wit geschminkte mensen) vluchten de jongeren angstig door de straten van Hellgate. En in het volgende shot lopen ze vrolijk en lachend verder!!???!!!! Het is zelfs zo erg dat op een gegeven moment je door een luchtshot duidelijk kan zien dat de huizen decorstukken zijn die alleen uit een voorgevel bestaan. Dan nog ?het geheimzinnige licht op het kerkhof?. Overduidelijk een lamp achter een grafzerk, zo nep dat je bij wijze van spreken het snoertje ziet liggen.

Nee verwacht geen Horror. Maar als je een avondje tenenkrommend en met plaatsvervangende schaamte je slap wilt lachen is dit de film die je zoekt. Niet te begrijpen dat er iemand is geweest die op het krankzinnige idee is gekomen dit op dvd uit te brengen.

Veel plezier.