Hellraiser : Deader

Hellraiser : Deader

-*-*-DEZE REVIEW BEVAT ENKELE SPOILERS!!!-*-*-

Het zevende deel in de Hellraiser franchise is ‘Deader’ en iedereen weet dat de films allemaal psychologisch beginnen te worden. Hellraiser: Inferno vond ik een middelmatige film, die je best kunt huren (7/10). Hellseeker-het deel dat daarop volgt- was een goede, aardige film die ook een 7/10 verdient en nu is het de beurt aan Hellraiser: Deader.

Verhaal: Een journaliste genaamd Amy Klein (Kari Wuhrer) krijgt op een dag een tape te zien over een sekte, de Deaders. De Deaders doden de mensen die in hun sekte willen bijhoren en laten ze daarna terug leven. Als de journaliste haar onderzoek doet, vind ze ook nog eens de puzzelbox bij een vermoorde vrouw (de vrouw was lid van de sekte) en natuurlijk opent ze de puzzelbox. Ze heeft last van de verschrikkelijkste waanbeelden waarbij een man met naalden in zijn hoofd iets mee te maken heeft.

Het verhaal is net een beetje zoals Inferno. Persoon vind puzzeldoos bij een lijk, persoon opent de box, persoon moet de zaak oplossen+ krijgt last van waanbeelden.

Acteerprestaties: De cast doen hun werk goed, vind ik. Kari Wuhrer kan acteren zoals de beste en is ook beter dan de hoodrolspelers in de vorige Hellraiser films deel 5 en 6). Pinhead speelt ook mee, maar doet dit keer weeral niet veel mee, amper 10 minuten ofzo. Pinhead vind ik in deze film wel cooler dan de vorige 2. Met zijn donkere stem en lekkere zinnetjes spuwt hij zich door heel de film.

Gore: De film is niet goorder dan de eerste 4 maar wel goorder dan 5 en 6. Zo zien we op het einde een prachtige haakmoord, zien we een scene in een badkamer en nog veel meer. De sfeer is duister, donker en is dus ook als geslaagd verklaart. Ook zijn er een paar leuke seksscenes in dit deel.

De film heeft een goede cast, is goor en heeft een prachtige sfeer. Maar het heeft zeker ook negatieve punten. Zo zien we Pinhead weeral niet zo veel en de cenbites ook niet. Ik zat ook slecht in mijn zetel en ik had het gevoel dat er weinig locaties in de film zaten, dat er weinig gebeurd en nog van die andere dingen. De cenobites bestaan uit: Stitch, Bound, The Chatterer en Little Sister (??n van de leukste).

Deze film heeft veel positieve punten. Ook was ik weer blij dat ik een enige echte haakmoord zag op het einde van de film + de film heeft een hoog bodycount. Ook verliest Pinhead weer eens in dit deel met zijn leuke: NOOOOO dus er zijn een paar vette knipoogjes naar de eerste vier deeltjes. Maar de film krijgt van mij toch een 8/10 omdat ik ongemakkelijk in mijn stoel zat. Het einde + een paar leuke scenes is het enige echte goede aan de film. Het is beter dan Inferno door het leuke acteren, duistere sfeer en een prachtige eindscene, ook is Deader beter dan zijn voorganger : Hellseeker. maar buiten die coole scenes en het strakke einde zat de film een beetje raar in elkaar. Een goede film dus , maar zeker geen topper.

Dus daarom een goeie 8/10 voor deze film.

Pluspunten : goede cast, Pinhead is cooler, Eindscene en nog een paar andere spectaculaire scenes, verhaal is ok, sfeer is duister

Minpunten : Pinhead en de cenobites hebben weinig schermtijd, ik zat ongemakkelijk in mijn zetel door de ietwat rare scenes.