Jeepers Creepers

Deze review bevat Spoilers.

Jeepers Creepers, tja wie kent er die titel nu niet? De film gaat over een broer en een zus die rijden in hun auto over de weg. Na een grote ruzie met een vrachtwagenchauffeur zien ze later diezefde man die een groot ingewikkeld iets in een enorme koker werpt. Dan worden de 2 personages te nieuwsgierig en lopen ze recht in de val. Na vele pogingen om de politie te bellen heeft het monster er genoeg van en een onheilspellende achtervolging volgt…

Aangezien Jeepers Creepers alle elementen van een slasherfilm bevat is deze film toch nog leuk om te zien. De acteerprestaties zijn niet zo geweldig en ik sta telkens te rillen op mijn benen als die jongen een smoel trekt als hij iets engs ziet. De zus is ook niet zo perfect, maar kan er eigenlijk nog wel mee door. Natuurlijk is The Creeper de beste acteur in de film maar ja… Noem me eens een horrorfilm waarin het monster minder acteert dan de rest van de cast ??

De sfeer is ook doorsnee voor de tijd van het jaar, een gewone locatie en dat proberen ze zo langdradig mogelijk te maken. Het begin is behoorlijk ‘Creepy’ en lijkt wat op films als House Of Wax of The Texas Chainsaw Massacre volgens mij dan. Daarna verandert de film in een onrealistisch spektakel van plezier. Ik moet nog steeds lachen hoe ze steeds over The Creeper rijden om zeker te zijn dat hij toch dood is, en ik moet nog steeds denken aan een zeer speciale scene die best een pluim waard is (als The Creeper de tong afrukt van een afgekapt hoofd). Over de muziek weet ik niets meer aangezien ik er eigenlijk niet echt naar geluistert heb. De muziek zal dus niet zo speciaal zijn.

Jeepers Creepers is een leuke horrorfilm en ik ben blij dat ik hem een keertje bekeken heb, aangezien ik Jeepers Creepers 2 in de middenweg heb afgezet wegen gebrek aan spanning. Een leuke vrijdagavond film, en neem er gerust wat popcorn bij.