Karl the Butcher vs. Axe

Na Unrated: The Movie is dit pas de 2e film die ik zie van zowel Timo Rose als Andreas Schnaas. Het amateurisme spat er weer af door middel van het papier-maché masker van Karl the Butcher. De slechte beeld en geluidskwaliteit, het matige script en nog matigere acteerwerk.

Na een halve eeuwigheid in de hel krijgt Karl the Butcher een tweede kans. Hij wordt terug naar de aarde gestuurd en moet er een einde maken aan de terreurheerschappij van de gemaskerde, zwaard zwaaiende psychopaat Axe. Axe heeft tijdens Karl’s afwezigheid diens plaats als ‘s werelds meest brutale en meedogeloze moordenaar ingenomen.

In het begin lijkt het een beetje de Freddy vs. Jason kant op te gaan. Twee horror-iconen die elkaar te lijf gaan. Of, wacht…. Horror-iconen.?.. Karl the Butcher kwam enkel voor in de voorgaande 3 Violent Shit films en Axe maakt in deze film zijn debuut. Maar later blijkt dat de twee niet tegen elkaar, maar juist met elkaar gaan vechten. Hoe dan ook. Dreigend komen de twee nauwelijks over. Karl the Butcher loopt een beetje rond te stappen in het bos en lijkt qua bewegingen en postuur een beetje op de duikhelmdragende gorilla uit Robot Monster. Axe ziet er daarentegen wel iets bruter uit.

Ik weet dat de Violent Shit films gemaakt worden voor de gore. Dat is ook de reden dat ik besloot deze te gaan kijken, maar toch moet ik zeggen dat ik lichtelijk van een koude kermis thuis kwam op het gebied van gore. Er wordt teveel gefocust op een achterlijk plotje waarin verschillende groepen het met elkaar aan de stok krijgen in een post-apocalyptische wereld. Daardoor krijg je veel te veel te maken met weinig imponerende acteurs en een zwak script en te weinig met het hak en slacht werk van Karl en Axe. Gelukkig komt de gore in het eindgevecht, ongeveer de laatste 20 minuten, toch nog een beetje op gang.

Karl the Butcher vs Axe is alles behalve een goede film. Toch weten Karl en Axe genoeg te vermaken om mij geïnteresseerd te houden.