Leatherface: The Texas Chainsaw Massacre III

Ryan en Michelle zijn op reis door Texas en komen tijdens hun reis bij een benzinepomp terecht. Hier ontmoeten ze de vriendelijke Tex, die hen wijst op een korte route, die niet op de kaart staat. Als de gestoorde pompbediende Alfredo dan door het lint gaat, besluiten Ryan en Michelle deze route te nemen. Maar het duurt niet lang voor het tweetal is verdwaald en niet weet waar ze naar toe moeten. Als ze dan in het donker hun band proberen te verwisselen, maken ze kennis met Leatherface, een moordlustige maniak met een gigantische kettingzaag.

Eindelijk weer eens een vermakelijk deel in de TCM serie, en wel eentje die qua grauwheid en suspense weer in de buurt komt van het eerste deel. Op verschillende sites staat Horror/Komedie naast deze film, hoewel er soms een paar rare situatie`s in voorkomen, zoals met het meisje, die mensen kunnen bestempelen als een raar stukje gevoel voor humor. Ik kan deze film wel zien als een serieuze en oprechte horrorfilm.

Ik zou normaal gezien de ongecensureerde versie hebben gekeken, maar erg veel merkte ik daar helaas niet van. Echter waarna er iemand op het punt stond om aan de kettingzaag geregen te worden of op een andere manier afgeslacht te worden draaide de camera altijd weg. Dus een erg goede gore score kan ik niet geven, maar de spanning is er wel. Leatherface is voor het eerst ook eens een beetje serieuzer en brult ook niet altijd als een keukenmeid en was ook eens echt bedreigend met zijn opgepimpte zaag, met de opdruk `Saw Is Family`.

Qua acteurs en personages was deze film ook een genoegen om te kijken, de bekendere acteur Viggo Mortensen (bekend als Aragorn van Lord Of The Rings) zet een voortreffelijke rol neer als psychopaat en pater familias van de gestoorde familie. Andere types zoals de moeder in rolstoel met een robotstem, een klein meisje en een psychotische hillbilly. Waren een welkome aanvulling en waren eens niet bloedirritant zoals de familie uit andere delen.

Jammer dat de film hier niet verkrijgbaar is, het is 1 van de weinige TCM films die mij hebben weten te vermaken. Ik kijk erg uit naar The Texas Chainsaw Massacre 3D en ik denk dat we weer een kans hebben op een echt goed deel in de serie.