Messengers, The

De familie Solomon heeft het gehaaste leven van Chicago verruild voor het bestaan op een afgelegen boerderij in North Dakota die de vader voor een prikkie heeft kunnen kopen. Temidden van de rust en de velden vol zonnebloemen, komt dochter Jess erachter hoe angstaanjagend hun isolement kan zijn wanneer zij en haar jonge broertje Ben onheilspellende geesten zien. Niemand gelooft haar, ook niet wanneer de verschijningen gewelddadig worden. Jess wordt geconfronteerd met het duistere verleden van vorige bewoners van het huis en kan alleen maar hopen dat er naar haar geluisterd wordt voordat het te laat is…

Mocht je nat het kijken denken dat dit de zoveelste Amerikaanse remake is van een Aziatische horrorfilm, dan heb je het mis. Het standaardverhaal over een spookhuis heeft wel een Aziatische sausje gekregen dankzij de Pang broertjes die hiermee hun Amerikaans debuut maken. Helaas kan deze film niet tippen aan hun meesterwerk The Eye. Heel veel originaliteit heeft de film niet te bieden, het meeste hebben we al een keer ergens gezien maar dankzij de vele (af en toe goede) schrikeffecten weet de film toch nog enigszins te boeien. Deze prent is voor liefhebbers van de gebroeders Pang slechts herkenbaar door de beklemmende sfeer die ze op enkele momenten oproepen en het moment dat de geesten zich openbaren. Wel zien we af en toe weer mooi geschoten beelden voorbij komen.
Het acteerwerk van Kristen Stewart en Evan Turner (af en toe behoorlijk creepy) is vrij aardig te noemen, ze proberen alles uit hun rol te halen wat er in hun vrij oppervlakkige rollen zit. Penelope Ann Miller en vooral Dylan McDermott lijken daarentegen op de automatische piloot te spelen en kunnen niet echt overtuigen..

Er gaan geruchten dat de film een aantal reshoots heeft gehad, en dat zou misschien een verklaring kunnen zijn waarom de film niet het normale niveau haalt die we van de gebroeders Pang mogen verwachten…dat , of de producenten hebben veel druk uitgeoefend om het safe te spelen in plaats van vernieuwend te zijn.