Mimic 3 Sentinel

Mimic 3 Sentinel

Mimic 3 Sentinel. De hoes beloofd heel wat. ?Terrifying Suspense?, ?By far, The Scariest Mimic Yet?en ?Horror Has Been Reinvented?. Het verhaal: Marvin, een sukkel die werkelijk voor alles allergisch is heeft als enige hobby zich opsluiten in zijn kamer en vanaf dat punt de buurt fotograferen. Met name de flat tegenover hem en de straat ver beneden zijn raam kan hij zien en fotograferen. De foto?s verzameld hij en hangt hij aan de muur. En dan ineens ziet hij iets raars door zijn lens. Het lijkt wel een enorm insect die een man vermoord?.

Het verhaal komt tergend langzaam op gang. Pas na een 35 minuten begint het een beetje te lopen. Het irritante is dat we bijna de gehele film meemaken vanuit Marvins kamer en constant als kijker door de lens van zijn fototoestel kijken. Waarschijnlijk het teken dat het budget beperkt was. De enorme insecten blijven vrijwel buiten beeld en bloederige moorden ontbreken ook. En dan Lance Hendriksen (Jawel, Bishop uit Aliens) speelt duidelijk de Bad-Guy. Maar wat weet hij nu eigelijk wel over de insecten en hoe komt hij aan zijn informatie? Het blijft allemaal onderbelicht.

Dit alles maakt van Mimic 3 een buitengewoon matig vervolg. En dat terwijl de eerste twee al niet echt zenuwslopend waren. De film duurt 80 minuten, althans volgens de hoes. Maar mijn dvd-speler stopt toch echt op 1 uur en 9 minuten. Bedenkt daarbij dat de film eigenlijk pas na 35 minuten echt begint. Een redelijk overbodig filmpje. Dat had toch veel beter gekunt?