My Little Eye

(Deze recensie bevat spoilers)

Na afgrijselijke films zoals The Mangler 2, Halloween: Resurrection en FearDotCom is hier de zoveelste horrorfilm dit jaar die internet gebruikt bij het verhaal. Vijf jongeren worden voor zes maanden opgesloten in een huis vol met camera?s die over internet te zien zullen zijn. Na die zes maanden zullen ze 1 miljoen dollar delen maar als ??n van hen voor die tijd het huis verlaat krijgt niemand geld. Oftewel, de online versie van Big Brother, maar dan niet gekeurd voor alle leeftijden aangezien er vreemde gebeurtenissen plaatsvinden in het huis waardoor de bewoners denken dat er iets duisters aan de hand is met hen.
Regisseur Marc Evans maakt het visueel aantrekkelijk door grauwe camerastandpunten te gebruiken waardoor je soms het gevoel krijgt alsof je alles door een webcam ziet. Vooral een paar scenes waar alles door een groen filter te zien is en de ogen van de acteurs opglimmen, weten onheilspellend over te komen. De onbekende acteurs zijn redelijk op dreef en passen goed bij het idee van internetvoyeurisme.
De film faalt echter door het feit dat hoe verder het verhaal gaat, des de meer plotgaten te voorschijn komen totdat het gewoon ongeloofwaardig begint te worden. Waarom begint de film pas als de personages al 5 maanden in het huis zitten? Hoe kunnen ze hacken over het internet via een GPS unit en een modem? Waarom zouden mensen die een snuff website bezoeken vijf maanden wachten totdat iedereen begint te sterven? En waarom is het minst ontwikkelde personage juist de slechterik?
Ondanks het naargeestige einde wat ik wel kon waarderen weet My Little Eye helaas niet volledig te overtuigen. Niet slecht vergeleken met de andere ?internethorrorfilms?, maar er had gewoon veel meer in kunnen zitten.