My name is Bruce

Een paar opstandige heavy-metal jongeren richten vernielingen aan op het Chinese kerkhof van hun boerendorpje. Daarmee verstoren ze de beschermgeest van het kerkhof, De chinese oorlogsgod Guan-Di. Deze maakt al snel gehakt van de jongeren, maar een van hen kan ontkomen. Hij neemt zich voor om de hulp van een echte held in te roepen: Namelijk Bruce Campbell, de held van Evil Dead!

Bruce is ondertussen bezig met het zoveelste vervolg van een low budget horrorfilm en ziet de uitnodiging van de jongen als een leuke stunt. Maar als hij samen met de dorpelingen het monster tegen het lijf loopt, slaat de paniek toe. En daarmee stelt hij zijn grootste fan teleur. Nu zal hij iets moeten verzinnen om zijn imago weer op te vijzelen. En dat betekent: Kin omhoog en terugvechten!

Dat een gewoon persoon voor een held wordt aangezien, is al een bekend verhaal. My name is Bruce volgt dit format dan ook helemaal. Het onderwerp is vooral heel grappig. De film staat vooral bol van de humor waardoor ik eigenlijk twijfel of deze review wel op horror.nl thuishoort. Maar, het blijft een film van Bruce Campbell, er worden een aantal mensen bloedig afgeslacht en er is een monster in het spel. Er zijn een hoop leuke verwijzingen naar de Evil dead films en dat maakt deze film wellicht tot een leuke bonus voor de fans. Maar ik had er echt meer van verwacht.