Nightmare City

Nightmare City is een zombie film alleen verwacht geen levende doden of half weggerotte wandelede lijken als zombies.De zombies in deze film zijn zo geworden door een ongeluk op een kerncentrale wat in het begin van de film heel ff snel voorbij komt als onderwerp waardoor tv journalist dean miller na het vliegveld wordt gestuurd om daar een reportage te maken over een geleerde die bij het ongeluk betrokken was.Wanneer het vliegtuig land op het vliegveld zonder enig radio contact en zijn deuren opent onder het toezien van de camera en het healve leger wat is opgetrommeldt breekt om het maar kort te zeggen de pleuris uit wanneer er een horde bloeddorstige monsters/zombies gewapend met messen,bijlen,en machinegeweren!(dat zie je niet vaak) uit het vliegtuig komen en daarna iedereen op het vliegveld uitmoorden en daarna de straten en ziekenhuizen van madrid terroriseren.en ondertussen journalist Miller en zijn vrouw proberen te ontsnappen aan de radioaktieve monsters wiens hun infectie en moordlust binnen no time verspreiden.zoals al duidelijk is geen standaardt zombies in deze film maar wel genoeg Gore scenes om je bij te vermaken onder anderen in het ziekenhuis en de tv studio en voeg daar nog eens een goede pakkende soundtrack toe en je hebt naar mijn inzicht een top film en op de slechte nasynchronisatchi (of hoe je het ook schrijft:P) let je dan ook niet meer en het tweede slechte punt is dat op de dvd versie van het italian shock label de ondertiteling regelmatig wegvalt maar dat is met meer dvds van dit label is me opgevallen maar al met al een goede italy Gore film van Umberto Lenzi is mijn mening