Pet Sematary II

Als de moeder van Jeff bij een ongeluk om het leven komt, besluiten hij en zijn vader, die dierenarts is, te verhuizen naar haar geboorteplaats, Ludlow. Hun nieuwe huis staat dichtbij de beruchte dierenbegraafplaats. Op school wordt Jeff gepest en zijn enige vriend is Drew Gilbert. Als de hond van Drew door diens stiefvader roekeloos wordt gedood, voeren de jongens een ritueel uit op de begraafplaats. Dit is de start van een serie gruwelijke gebeurtenissen, want zonder het te weten hebben de jongens de poort van de hel geopend.

Totaal geen slecht vervolg op één van de beste Stephen King verfilmingen ooit!, ik moet eerlijk zijn dat ik na het zien van het eerste deel geen hoge verwachtingen had voor deel 2. Maar die verwachtingen werden toch waargemaakt, want zo slecht is deze sequel echter niet. Een leuke cast, plus redelijk goed acteerwerk maakt deze film zelfs bij momenten nog beter dan het eerste deel. De rol van de politieagent gespeeld door Clancy Brown vorm één van de hoogtepunten van de film.

GORE 7/10:
Niet echt veel, maar toch genoeg om je mee te vermaken. Zoals een vrouw haar huid smelt weg, een keel word verscheurd. Een vieze dierenwond, een gezicht word geschuurd door middel van een brommer. En nog een paar zombie’s om het mee af te ronden. Eigenlijk een beetje veel van hetzelfde maar de acteerprestatie\’s en (als ik het goed zag) een paar knipogen naar The Shining en Friday The 13th. Plus nog wat neergeestige zwarte humor, maakt deze film méér dan een prima vervolg, en zeker geen baggerfilm zoals iedereen denkt.