Puppet Master 4

Rick, een jonge wetenschapper, wordt op een avond aangevallen door vreemde wezens, genaamd Totems. Ze blijken afkomstig te zijn van de God der demonen, Sutekh. Rick ontdekt dan een koffer met daarin de bijzondere poppen van Andre Toulon en een formule om hen tot leven te wekken. Eenmaal tot leven nemen de poppen van Toulon het op tegen de kwaadaardige wezens om hun nieuwe meester te beschermen.

Deeltje 4 alweer in de redelijk onbekende maar toch erg vermakelijke Puppet Master reeks. De poppen zijn weer goed van de partij, en ze acteren nog minder houterig dan de acteurs. Wel is jammer dat de film een soort Power Rangers invloed heeft, en zich niet erg focust op de horror. Het enige wat een beetje met horror te maken heeft is één lijk met wat bloed that’s it!. De special effects zijn erg goed voor een Full Moon productie, en weten me elke keer weer te verbazen. Vooral de animatie’s van de poppen zijn erg realistisch.

De acteurs waren echt erg slecht, en ik maak daar dan ook geen verdere woorden vuil aan. Wat betreft de delen die ik al gezien heb vind ik deze toch wel één van de mindere, hoewel ik me toch prima heb vermaakt. Het verhaal is erg fantasierijk en erg vergezocht, en ik denk dat deze films niet voor iedereen zijn weggelegd. Dit is gewoon hersenloos vermaak, gewoon een film om met je vrienden en je verstand op nul. Plus een goed koud biertje te bekijken.

De film heeft een goede speelduur waardoor het op een gegeven moment ook niet irritant wordt, en vanwege het fantasierijk geweld en de hilarische poppen. Wordt de film ook nooit saai of ééntonig. Dit is al met al toch een prima sequel, die zich prima kan meten met de vorige delen, hoewel ik wel hoop dat de volgende delen zich wel wat meer focussen op de horror!.

Ik heb wel gezegd een erg vermakelijke reeks, maar eerlijk gezegd vind ik alleen de eerste 4 delen leuk. Dus verwacht geen reviews van de andere delen.