Puppet Master III:Toulon’s Revenge

Puppet Master III:Toulon's Revenge

Tijdens de Tweede Wereldoorlog ontdekken de Nazi’s het bestaan van een oude Egyptische formule waarmee de doden weer tot leven kunnen worden gewekt. Een generaal komt te weten dat de formule in het bezit is van de poppenspeler André Toulon, en ze doorzoeken zijn huis, vermoorden zijn vrouw en stelen zijn poppen. Toulon zweert echter wraak en laat zijn poppen met de gemene Nazi’s afrekenen.

De Puppet Master films zijn geheel onbekend voor mij, zal waarschijnlijk wel komen door de amateuristische dvdcovers. De acteurs werken je enorm op de zenuwen en het camera werk is redelijk amateuristisch. Maar ik ben nu eenmaal gek op B-films. De poppen hebben nog een grote persoonlijkheid dan de acteurs, en je wilt liever dat de poppen het overleven dan de acteurs. De poppen zien er erg goed uit en bewegen ook erg mooi, iets wat je niet zult verwachten als je naar de cover kijkt.

Het verhaal is niet echt puur horror, maar meer horror/revenge/drama. De gore is niet veel maar wel goed gedosseerd, en je komt meer te weten over het onstaan van de poppen(dit is een prequel mensen). Het meeste wat me is bijgebleven aan deze film is het sadistich lachje van Sixshooter(een cowboy pop met aan zes armen zes geweren). En de scene waarin hij iemand vermoordt is ronduit hilarisch maar enorm amusant.

De puppet Master films zijn zéér ondergewaardeerd, en zijn niet zo slecht als men denkt. Laat je niet afleiden daar de amateuristische covers. Natuurlijk zitten er ook grote flaters tussen zoals Puppet Master:Legacy en recent uitgekomen Puppet Master:Axis Of Evil. Ik vind deze films enorm leuk en amusant, dus geeft het gewoon eens een kans.