Resident Evil: Apocalypse

Het vervolg op Resident Evil begint waar het vorige verhaal eindigde: Alice (Jovovich) wordt wakker in het verlaten maar gevaarlijke Raccoon City. Generaal Cain (Kretschmann) heeft de Hive laten heropenen, waardoor het dodelijke T-Virus de hele stad heeft besmet en praktisch alle inwoners in zombies heeft veranderd. De stad is volledig afgesloten: niemand mag er meer uit om verdere besmetting te voorkomen. Een select groepje STARS-soldaten bevindt zich nog in de stad en moet met hulp van geschorst STARS-soldate Jill Valentine (Guillory) proberen de stad te verlaten. Onderweg komen ze Alice tegen. In de stad komen ze middels een telefoon in contact met professor Ashford, die zich buiten de stad bevindt en het groepje de stad uit kan lozen op ??n voorwaarde: ze moeten zijn dochtertje zoeken, die zich ook in de stad verscholen heeft. Wat het groepje niet weet, is dat ze niet alleen belaagd worden door de agressieve en op mensenvlees beluste zombies maar ook door het nieuwste projectje van de Umbrella Corporation: een schijnbaar onverslaanbare genetische mutatie, genaamd Nemesis, die tevens is geprogrammeerd om alles STARS-soldaten die getuige waren van de ramp op te ruimen. Wat niemand weet, is dat Nemesis ook een eigen, geheime agenda heeft. Zal Alice er in slagen de dochter van prof Ashford te vinden en vervolgens de stad veilig te verlaten?
Deze film wordt een klassieker… van dit genre natuurlijk (deel I was het ook al!). Heerlijke film, verhaal is goed, mooie actiesc?nes, schrikeffecten, zombies met mooie effecten, briljante muziek… zeker een aanrder!