Return of the Living Dead

Return of the Living Dead

PARTY!!
Tja, wat valt er behalve dat nog te zeggen over Return of the Living Dead? Even voor de duidelijkheid, dit is geen vervolg op George A. Romero’s Night of the Living Dead. Return heeft dan wel een aantal verwijzingen naar die film en lijkt er een voortborduursel op te zijn (Return gaat er van uit dat de gebeurtenissen in Night echt gebeurt en verfilmd zijn), dit is een op zichzelf staande film.

Anders dan veel collega zombiefilms biedt Retrun naast humor en gore (ook al is dat in vergelijking met films als Braindead en Zombie niet zo heel veel) ook spanning en uitstekend acteerwerk. Maar goed, als het er op aan komt gaat het natuurlijk om de lol. Het blijft leuk om Thom Mathews, Clu Gluhager en James Karen bezig te zien met de zombie die zo proberen te vernietigen, of om Linnea Quigly haar legendarische striptease op het kerkhof te zien uitvoeren. En dan is er vrolijke zombie Tar Man, de levende lijken die voor het eerst de hele tijd om hersens lopen te zeuren en natuurlijk de onsterfelijke one liner ‘Send more paramedics’. Een heerlijke soundtrack, leuke dialogen, uitstekende regie… Return of the Living Dead blijft een prachtige party classic.