Ring, The

Een remake van de Japanse film Ringu, ook bekend als Ring. De verhalen gaan rond over een mysterieuze videoband. Na het zien van de band wordt de kijker opgebeld en sterft hij/zij na zeven dagen. Nadat haar nichtje is overleden komt de band in handen van journalist Rachel Keller (Naomi Watts). Nadat zij en haar ex-vriend Noah (Martin Henderson) de band bekijken worden ze langzaamaan overtuigd van het feit dat de urban legend waar is en gaan ze op zoek naar de oorsprong van de band en hoe de vloek opgeheven kan worden. Zelf ben ik een groot fan van het origineel dus kon ik het niet laten om tijdens de film alles te vergelijken met Ring, en uiteindelijk kwam het als een teleurstelling. Het verhaal rammelt doordat alles moet worden uitgelegd (Tegen het einde ontdekt de hoofdpersoon iets schokkends en dan gaat haar zoontje (David Dorfman) nog haarfijn alles uitleggen wat we allemaal al weten) en gedeeltelijk is gekopie?rd van het vervolg Ring 2. Watts’ acteerwerk was redelijk (Vond haar toch wel beter in Mulholland Dr.) maar Henderson overtuidge mij niet met een paar domme acties die zijn personage uitvoerde en ik ergerde me af en toe aan Dorfman, die veel te stijf overkwam en leek alsof hij Haley Joel Osment uit The Sixth Sense wou evenaren. The Ring bevat wel een paar goede schrikmomenten waar je uit je stoel van springt, maar eng en beklemmend zoals het origineel wordt het niet door de montage van bepaalde scenes. Mensen die Ring niet hebben gezien zullen deze remake wel waarderen, maar voor mij is het tijd om een online petitie te starten om Ring in meerdere landen van de wereld uit te brengen, want veel mensen weten niet wat ze missen.