Ring. The

Ring. The

Ik wil even van te voren waarschuwen, deze recensie bevat spoilers. Als je de film nog niet hebt gekeken raad ik je aan een review zonder spoilers te lezen!

Ik ben met gemengde gevoelens naar The Ring gegaan.
Ik had van de ??n gehoord dat de Japanse versie veel enger was en dat deze Engelse versie niet de moeite waard was, maar ik had ook gehoord dat mensen verschrikkelijk blij waren dat ze na 7 dagen nog steeds niet waren gebeld. Ik ben uiteindelijk toch gegaan en ik moet eerlijk bekennen, ook ik was blij na 7 dagen!
Het verhaal gaat over een ‘urban legend’, in dit geval een videoband. De kijker krijgt na het zien van de band een telefoontje met het bericht dat hij nog 7 dagen te leven heeft. Nadat het nichtje van reporter Rachel (Naomi Watts) is overleden, gaat Rachel op onderzoek uit. Ze ontdekt dat haar nichtje samen met een vriendin een videoband heeft gekeken en dat ze een week later is overleden. Ook Rachel krijgt uiteindelijk de tape in handen, en kijkt hem samen met haar ex-vriend. Ook zij krijgen het enge telefoontje. Rachel begint een race tegen de klok om op tijd de waarheid en het verhaal achter de tape te ontdekken. Aan de vriendin van haar nichtje heeft Rachel geen hulp, zij is opgenomen in een inrichting en wordt met door groot scherm van de tv’s beschermd. Alhoewel het meisje totaal psychotisch is geworden, vraagt Rachel toch om informatie aan haar. Veel hulp krijgt ze niet, behalve een paar vage waarschuwingen. Op de tape is echter een vrouw te zien die zich van een klif laat vallen, en door wat montage ziet Rachel ook een vuurtoren. Ze herkent de plek in een boek en gaat er heen. Onderweg gebeuren er rare dingen, op de veerboot slaat een paard op hol als Rachel het probeert te aaien en vervolgens springt het paard van de boot af waarna het water zich mengt met het bloed.
Eenmaal aangekomen bezoekt ze de man van de vrouw op de tape, maar hij wil niks met haar te maken hebben en pleegt even later zelfmoord. Uiteindelijk komt Rachel het hele verhaal te weten. De man die zichzelf ombracht en de vrouw op de tape waren een stel dat geen kinderen kon krijgen, daarom adopteerden ze een mooi meisje. Het meisje bezorgde haar ‘moeder’ echter vreselijke visioenen en het ging zelfs zo ver, dat haar ‘vader’ haar opsloot op de zolder in de stal. Rachel en haar ex bezoeken die stal ook , er staat nog een bed, een tv en er ligt speelgoed. Het meisje dreef haar moeder met de visioenen zo ver dat haar moeder haar vermoordt. De vrouw duwt het kind in een diepe put. Het meisje steft na 7 dagen. De vloek is zo op de tape vastgelegd, maar Rachel en haar zoontje overleven het, omdat Rachel de tape heeft gekopie?rd en dus het kwaad heeft verspreidt. Haar ex-man moet het helaas wel met zijn leven bekopen, als hij thuis komt (en denkt het verhaal te hebben opgelost, omdat ze achter de waarheid zijn gekomen) schier zijn tv plotseling aan en er verschijnt sneeuw. Hij is erg verbaasd als de video verder gaat waar hij eerst ophield, hij ziet nu hoe het meisje uit de put klimt (ze is zeer waarschijnlijk dood) en als een soort zombie op het scherm af komt lopen. Haar haar hangt voor haar gezicht, en ze komt steeds verder naar het scherm toegelopen. Uiteindelijk stapt ze uit de tv, en de man probeert te vluchten, maar na een lichte worsteling valt hij op de grond en verdwijnen haar haren voor haar gezicht, waarna je ‘The Ring” ziet. Op de ??n of andere manier komt Rachel daarachter en haast ze zich naar zijn appartement, waar ze hem aantreft in zijn stoel. We zien zijn gezicht niet, maar we weten wel dat hij ernstig verminkt is, omdat dat ook het geval was met Rachel’s nichtje, die werd aangetroffen in de ijskast.
Omdat dit het einde is van het verhaal, ging ik met een onbevredigd gevoel naar huis, maar ik was wel diep onder de indruk. Ik weet wel dat ik nog nooit zo opgelucht was dat een week voorbij was. Ik ben een grote horror-fan en ik kijk veel films zonder een kussen voor mijn gezicht, maar bij deze film had ik vaak een ik-wil-nu-wel-heel-graag-een-kussen moment.
Ik vond de acteurs goed, behalve dat de tegenspeler van Naomi Watts, haar ex-man, nogal stijf speelt af en toe.
Voor de rest was het een geweldige film, en voor een avondje lekker griezelen is dit absoluut een aanrader!