Rogue

Een Amerikaanse journalist neemt in Australi? een riviercruise met een groep toeristen om wat foto?s te maken van het mooie landschap. Maar hun tocht veranderd in een nachtmerrie als hun boot onder water door iets wordt geraakt. De groep komt vast te zitten op een eilandje dat door de opkomende vloed volledig onder water zal raken?en dat terwijl er iets onder het kalme oppervlakte van het water iets op zijn kans wacht!

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: Rogue is de beste krokodil_/alligatorfilm die ik ooit gezien heb. En dat ondanks de ietwat tegenvallende bodycount die best hoger had mogen uitvallen. Regisseur Greg McClean laat wederomzien dat hij erg mooie plaatsje kan schieten,maar ook dat hij zijn hand niet omdraait voor zenuwslopende actiesc?nes . Dat de krokodil er behoorlijk echt uitzag (in tegenstelling tot die van Primeval) is ook een groot pluspunt voor de film. Het is overigens een verademing dat Radha Mitchell deze keer haar accent niet hoeft te verbergen en dat komt haar acteerprestatie alleen maar ten goede. Michael Vartan speelt op overtuigende wijze een journalist die zijn verstand probeert te gebruiken in netelige situaties. Hoewel de rest van het gezelschap bestaat uit stereotype personages (wijsneus, bange tiener, stijve vader, dikke maar lieve vrouw) weten de andere acteurs deze types iets mee te geven.
Naast de lage bodycount is er nog een minpuntje: de eindconfrontatie in de grot. Het is net allemaal teveel om waar te zijn…als je het ziet
begrijp je waarschijnlijk wat ik bedoel.

Maar zoals deze recensie ben begonnen: Het is de beste ?croc-movie? die ik gezien heb en dus ook een aanrader!