Scream 4

Pas op bevat enkele Spoilers!

What’s Your Favorite Scary Movie?

Verhaal:
Het is al weer 10 jaar geleden dat Sidney Prescott voor het eerst kennis maakte met de gemaskerde moordenaar Ghostface. Ondertussen leeft ze een geïsoleerd leven. Ze heeft echter niet stil gezeten en heeft een boek geschreven over de moorden vanuit haar ogen. Sidney word echter weer met haar grootse nachtmerrie geconfereerd als de moordenaar weer terug is , met als gevolg dat ze weer herenigd word met Dewey & Gale die samen met haar de moorden hebben overleefd. Begint de nachtmerrie weer opnieuw of is het gewoon een zieke grap?

Gore:
Deel 4 heeft het meeste bloed en de moorden zijn zeker wel heftiger geworden. Om een aantal voorbeelden te noemen: Er wordt iemand van het gebouw afgegooid als er een persconferentie bezig is , Zo wordt er een politie agent met het mes in zijn hoofd gestoken (is een van mijn favoriete moorden uit deel 4) en zo kan ik nog wel even doorgaan er zitten genoeg goede en bloederige moorden in de film. Wes heeft in dit deel echt zijn fantasie laten lopen en je merkt ook echt dat die het een keertje anders wou doen , hij heeft Ghostface in dit deel echt de stempel gegeven als een gestoorde moordenaar en Ghostface hoort dan ook in mijn ogen naar dit deel echt in het rijtje van Jason en Michael en Freddy thuis. Wes heeft veel risico genomen om de moorden wat bloederiger en enger te maken maar geslaagd is het zeker!

Mening:
Scream 4 is een nieuwe film van horror meester Wes Craven de film is uitgekomen bijna 15 jaar naar het origineel. Het is de vierde film uit de horror reeks en samen met deel 1 zeker ook de beste. Deel 4 laat je het slechte deel 3 vergeten. De regels zijn veranderd en de moorden zijn ook zeker veel bloederiger het geweldige aan deze film is dat het een soort reboot van deel 1 is maar toch ook weer een nieuw deel is. Er zijn aspecten in de film die je doet je terug denken aan het eerste deel maar het heeft ook weer aspecten dat het een vervolg kan zijn van deel 1. Het einde van deze film is totaal onverwachts je wordt namelijk heel de film lang voor de gek gehouden dat Trevor het vriendje van het nichtje van Sidney de moordenaar is maar op het eind wordt je totaal verrast. Neve Campbell en David Arquette en Courtney Cox zijn ook weer van de partij ik vind het echt super dat Wes de originele cast heeft weten te krijgen. En natuurlijk heeft dit deel net zoals de andere delen een geweldig vleugje humor er in zitten wat het alleen nog maar beter maakt!

Conclusie:
Elke horror fan smult van dit deel. Wes heeft super goed werk afgeleverd en heeft het zeker voor elkaar gekregen om het niveau van andere slasher klassiekers te halen!