Seed of Chucky

Verhaal
?s Werelds meest moordlustige pop is terug in de vijfde film in de populaire Chucky horror/comedy serie. Seed of Chucky introduceert Glen (stem van Billy Boyd); de nakomeling van de onbedwingbare Chucky (stem Brad Dourif) en zijn gestoorde vrouw Tiffany (stem Jennifer Tilly). Zodra Glen hoort dat er een film gemaakt wordt over de dodelijke daden van zijn ouders, vertrekt hij naar Hollywood om bij het project betrokken te zijn en om zijn bloeddorstige ouders terug te brengen uit de dood. De familieband komt echter zwaar onder druk te staan als Glen tot zijn afschuw ontdekt dat zijn ouders hun oude hobby nog altijd niet kunnen weerstaan. Opnieuw laten zij een spoor van bloed achter. Chucky kan op zijn beurt niet geloven dat zijn eigen kind niet in zijn fameuze moordlustige voetsporen wil treden. Tiffany laat dit allemaal geheel aan zich voorbij gaan. Zij bevindt zich helemaal in haar eigen wereldje wanneer ze hoort dat haar favoriete actrice Jennifer Tilly een rol in hun film krijgt. Uiteraard betekent een kennismaking met de Chucky?s niet veel goeds!! Jennifer Tilly raakt dan ook al snel ongewild betrokken bij de familie?

Recensie
De pop werd nieuw leven ingeblazen met Bride of Chucky, maar hij kan nu weer ten grave worden gedragen. Zelfs het idee om het verhaal op een filmset te situeren, is niks nieuws: dat kennen we al van onder andere Wes Craven?s New Nightmare. De dubbelrol die Jennifer Tilly zo krijgt (als pop ?n als actrice) zorgt wel voor de leukste grappen. Ze steekt schaamteloos de draak met zichzelf: ?Ik had Erin Brokovich kunnen spelen zonder push-up beha!? Maar ze laat vervolgens zien dat haar acteertalent niet zo groot is als haar borstomvang. Eerlijk gezegd krijgen de acteurs ook weinig kans in dit broddelwerk dat vooral op de lach speelt, waardoor het effect van de moordpartijen des te gruwelijker is.

functie: Webmaster horror.nl Naam: Tim leeftijd: 26 Woonplaats: Arnhem lievelingsgenre: HORROR!!!!! lid sinds: Het Bittere Begin Lievelingsfilm: EVIL DEAD, BRAINDEAD en films als The Eye, The Ring etc vind ik ook wel machtig. acteur/actrice: liefst bloedend persoonlijke noot: Als webmaster van deze site zorg ik er vooral voor dat alles goed werkt, houd ik de overige crew tevreden en ga ik over de eventuele uitbreidingen van het team en de website. Ik ben dus veel bezig met het programeren van scriptjes en nieuwe onderdelen voor deze site en het admingedeelte. Mocht je vragen hebben of iets anders te melden mail me dan op webmaster@horror.nl! laterzzz!!

81 reacties

STASKO

Ik heb deze film nog niet gezien maar wel Bride of Chucky en dat was gewoon niet eng. Het begon in de eerste chucky film zo goed met veel spanning en aandring om een goede horrorserie neer te zetten maar zoals ik deze reacties hoor is het over met die enge pop!! Jammer,maar hetzelfde zie je met Freddie die in F-vs-J ook belachelijk werd gemaakt. Ik denk dat het goed is voor een horrorserie met veel films dat je nooit te veel prijs geeft van de moordenaar of datgene waar de film om draait want dan is het gewoon niet meer eng en dat is hetzelfde met de overdreven humor met Chucky het moet seriues blijven en eng blijfen!!!!!

lolz

HALLOW??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????/

The real chucky

het lijkt me wel een leuke film maar jammer dat we niks meer van andy horen alleen als we iets van hem horen is hij mischien wel 30 of ouder ook niet cool ik wil hem wel zien op de trailer zie je britney dood gaan lijkt me wel cool alleen het is jammer dat hij zo lang erover doet en dan vaak flauwe grapjes zo als in deel 4 is glen de zoon van chucky nou goed of slecht kijk jason doet het kort maar krachtig hij luld niet de hele tijd (ik denk ook dat hij het niet kan) chucky neem eens wraak op andy aljebliefd

shihuandgi

fucking gelukzakken!!waar de fuck haal je deze fucking kick-ass film(om het in de woorden van jay and silent bob te zeggen)…….wil ik wel eens zien maar ziet er fucking achterlijk uit,is dit nu horror of is dit komedie?loool!!maan wat ka

shihuandgi

jason is een fucking mongloid en freddy is een onliner-freak,chuckty is voor kinderen en dat pinhead maar zorgt dat hij in de hel blijf,candyman mag imker worden en michael myers moet op babys passen(wat een retard),the children of the corn kunnen slaag op hun kont verwachten als ze thuiskomen en voor de djinn wens ik dat hij in de riolen der b-films mag ronddwalen en leatherface mag nog een paar keer gaan shoppen op het kerkhof om daarna gekkettingzaagd(LOL) te worden!elke franchise heeft zijn fans en ik ben fan van ze allemaal!!!

shihuandgi

eindelijk gezien en ik was verast(in de 2de wereldoorlog dan!;)) dit is zelfs als een komedie een minpunt op zich en als horror steld het ook al niets voor.gewoon negeren en wachten op child’s play4(zonder een komische bijserie als dit!)!

halloween

Zoveel komedie vond ik niet in child’s play 1 tot en met 3. Wat over BOC iets anders te zeggen is. Chucky mag niet zoveel praten en grappen maken, het moet eerder een misterieuze sfeer in zijn wat je in CP1 goed kan vinden. en natuurlijk moet het iets zijn om je bijna dood te verschieten zijn.

Luthron

Chucky mag best veel praten, maar dan moet het wel gaan over hem en het transformeren van zijn ziel naar het lichaam van Andy, over Andy gesproken, waarom gaan ze daar niet mee verder??? De beste scene uit S.O.C. was toch echt wel het ‘avonddiner’ van Redman, en Tiffany onder de tafel 😀

Bo

serieus???? noem jij Chucky in het leger en een speelgoed fabriek dei mensen tezamen met oneliners vermoord serieus, nou zo serieus vind ik dat nu ook weer niet 🙂

10. avatar
    micky-dizzy

de childsplay series waren veel beter dan de chucky series…!waar is nou de chucky die bijna niet praat en pas gaat moorden as niemand het merkt en geen grapjes maakt?net zoals in deel 1 waar andy,s moeder tegen chucky zegt als ie niet praat ze hem in het vuur gooit.WAAR IS DIE NOU GEBLEVEN!!!???ik was een groot fan van de childsplay series en chucky maar als het nog zo moet doogaan zonder die cucky van vroeger en andy enzo!!!IK BEDOEL KOM OP WIE WILDE ER NOU DAT CHUCKY EEN HUPLJE KREEG TIFFANY!!!!ze hebben de childsplay en chucky helemaal verkloot!!!(eigenlijk was dat hulpje tif best wel geinig maar kon beter van niet)…VOORAL DAT KUTKIND VAN HUN GLENN!!!!!

11. avatar
    Bas

Kijkt je wel wat je typt? Geweldig hoeft niet goed te zijn? 😮 Ik zal wel iets missen maar ik kan echt niet genieten van een slechte film.

12. avatar
    Bas

Het was niet mijn bedoeling om boos over te komen. 😉 Wat ik echter bedoel: jij vindt die films dan toch wel goed? 😉 Of maak je een onderscheid tussen wat jij goed vind en wat goed is?

13. avatar
    nachtkabarett

Dat is okay Bas, ook niet van mij kant;) Maar nee het is nietzo dat ik die films “goed” vind maar wel geniet er wel erg van ze te zien. Is denkik moeilijk uit te leggen is meer een gevoel dat ik ervan krijg.En dat geld niet voor elke “slechte” film maar het draait meer om de sfeer die het meebrengt en uitstraalt.

14. avatar
    nachtkabarett

jij niet nee, ik kan juist wel heel erg van slechte films genieten, verzamel ook oude b-films en Plan 9 from outer space is een van m’n grote liefdes.omdat het jou niet trekt hoeft dat niet voor iedereen te gelden.