Shaun of the dead

Shaun heeft een dood punt bereikt in zijn leven: hij werkt bij een elektronicazaak en hangt elke avond in dezelfde pub rond met zijn huisgenoot en jeugdvriend Ed, die een nog grotere nietsnut is dan hij. Zijn vriendin Liz is ontevreden omdat de spanning uit hun relatie is verdwenen en Shauns verstandhouding met zijn stiefvader Philip is slecht. Als Liz de relatie verbreekt, bezat Shaun zich in de pub met Ed en maakt een dronken belofte om zijn leven te beteren. De volgende dag blijkt dat gemakkelijker gezegd dan gedaan als het door een geheimzinnige ziekte in Shauns veilige buitenwijk opeens krioelt van de zombies. Is Shaun in staat zijn familie en vrienden uit de klauwen van zombies te houden en ook nog te stoppen met roken?

‘Shaun of the Dead’ is een Engelse parodie op zombiefilms, gemaakt door het team achter de innovatieve televisieserie ‘Spaced’. Deze bekroonde komedieserie heeft een grote schare bijzonder fanatieke fans aangetrokken, die in de film te zien zijn als zombies. Het filmscript werd geschreven door hoofdrolspeler Simon Pegg en regisseur Edgar Wright, die hiermee zijn eerste echte bioscoopfilm aflevert. De basis lag in een vijf minuten durende sketch waarin een parodie op ‘Resident Evil’ werd opgevoerd. Maar de makers kennen ook hun klassiekers: zo verwijst de naam van een Italiaanse restaurant naar de zombiegrootmeester Lucio Fulci. Kleine grapjes als deze maken Shaun een waar genot voor de kenner van zombiefilms.

gezien door chris666 op 15-08-04:

Eerste helft van de film overheerst de humor. De tweede helft krijgt de film meer horror gehalte. Make up is goed. Het acteer werk is in orde. Vermakelijke zombie film met leuke, enge maar ook grappige en huilarische momenten. Een goeie mix van humor, horror en een aardige verhaallijn.