Shining (1997), The

Shining (1997), The

Deze nieuwe Shining (voor mini-series gemaakt) is naar mijn mening een stuk beter uitgelegt dan de shining uit 1980. Oke de oude is een stuk enger, en spannender, maar toch vind ik deze een stuk mooier gemaakt. Het blijkt ook dat deze film meer op het verhaal uit het boek lijkt(zou het zelf niet weten, heb het boek niet gelezen).

Verhaal: Danny Torrance is een klein jongentje die een soort gave heeft, een zesde zintuig, daarmee kan hij de toekomst en het verleden soms zien. Zijn vader is Jack
Torrance, een ex-alcoholist, die is ontslagen bij zijn baan als leraar omdat ie een leerling heeft aangevallen. Hij heeft hard werk nodig en neemt daarom een baan aan als verzorger van het Overlook hotel, Waar Jack alleen de winter dan zal doorbrengen met zijn familie. Als de familie zich voorbereid op de winter, begint Danny visioenen te krijgen, waarschuwigen om niet naar het overlook hotel te gaan. Maar hij heeft niet veel keus, hij zal wel mee moeten.

Als ze in het overlook hotel zijn begint Danny dingen te “zien” van dingen die er in het hotel zijn gebeurt. Als iedereen zich klaar maakt om te vertrekken, is de familie nog alleen in het hotel. Danny zijn visioenen beginnen steeds echter en bedreigender te worden. Dankzij het goede script en de wel redelijke acteerpresentaties leef je helemaal met de familie mee.