Sinful Dwarf, The

Peter en Mary zijn een pasgetrouwd stelletje op zoek naar een huis en baan. Peter is eigenlijk schrijver maar kan daar de kost maar moeilijk mee verdienen. Als ze op een dag geen geld hebben voor een goed hotel besluiten ze in te checken in een wel heel apart hotel. Er zijn geen andere gasten en hun huisbaas is een vrouw die niks anders doet dan zingen en drinken terwijl haar misvormde zoon Olaf druk met zijn speelgoed in de weer is. Al op de eerste nacht in hun kamer hoort Mary allerlei vreemde geluiden van de zolder af komen. Als Peter dan eindelijk een baan vindt en op zakenreis moet blijft Mary alleen achter. Op een dag besluit ze te gaan kijken wat er zich afspeelt op zolder en wat ze daar aantreft is onvoorstelbaar. Lila Lasche en zoon Olaf runnen op zolder een waar bordeel waar mannen zich tegoed kunnen doen aan een aantal vrouwen die in toom worden gehouden door drugs die Olaf in zijn teddyberen verstopt heeft. Toevallig is Peter ook (zonder dat hij het weet) als loopjongen bezig voor de drugsbaron die de drugs aan Olaf verschaft. Als Lila en Olaf wat horen op zolder en daar Mary aantreffen besluiten ze dat zij een welkome aanvulling zou zijn op hun assortiment…

The Sinful Dwarf (orig. titel: Dvaergen) is een film uit de stallen van ?the king of sexploitation? Harry Novak. De film is eigenlijk te belachelijk voor woorden en vooral het slechte acteerwerk en nutteloze sekssc?nes maken de film tot een hoogtepunt in de ?sleaze ‘n dirt? categorie. De film is dan ook als no-brainer nog wel enigszins genietbaar maar als serieuze film is het niet om aan te zien. Toch heeft de film talloze memorabele sc?nes zoals de vreemde liedjes die Lila Lasche regelmatig voordraagt en Olaf die zich uiteindelijk vergrijpt aan Mary. Verder spreekt het verhaal ook wel tot de verbeelding en kan ik me goed voorstellen dat iemand als Harry Novak deze film heeft laten maken. Het is ook zeker geen straf om de hele film lang naar Anne Sparrow (Mary) te moeten kijken aangezien ze echt schittert in haar rol als dom blondje.

Als je dus een avondje heerlijk wilt lachen is dit wel een aanrader maar de serieuzere filmfan kan hier beter uit de buurt blijven en zich niet aan de films van Harry Novak wagen. Ook wilde ik nog even benadrukken dat ik het echt tof vind dat dit soort films in Nederland gewoon op DVD te krijgen zijn door de mannen van Filmfreaks.

Met dank aan Filmfreak distrubutie en Encore!