Slaughtered

Slaughtered is een aardig horrorfilmpje van Australische makelij dat ondanks z’n lage budget van 100.000 dollar op het gebied van geluid, beeld en acteerwerk gelukkig niet al te amateuristisch aandoet. Natuurlijk is het acteerwerk niet geweldig maar het is ook niet veel minder dan hoe er normaal gesproken in de gemiddelde slasher wordt geacteerd.

Een gemaskerde moordenaar loopt een afgelegen kroeg in het kleine dorpje Sutton Forest binnen en slaat aan het moorden. Naarmate de nacht vordert vallen er ook meer doden en het kleine groepje personen dat vecht om niet ten prooi te vallen aan de psychopaat ontdekt langzaamaan zijn identiteit.

De opbouw duurt iets te lang. Een half uur krijg je het gezwam van een groep jongelui die een kroeg runnen aan te horen. Gelukkig komt na een half uur de killer even kijken. Z’n behoorlijke creepy uitstraling werkt meteen en z’n scenes zijn dan ook vaak vrij spannend. Wel jammer dat z’n moordwapen (een soort zwaard) wel een beetje duidelijk een rubberen speelgoedje is. Tegen het einde van de film is het mes namelijk door al het gebruik volledig krom getrokken en hangt het maar een beetje aan het handvat te bungelen. Overigens zorgt de killer met zijn speelgoedzwaard wel voor wat bloederige scenes. De kills zijn vrij bruut al is er helaas weinig ”echte” gore (op een prachtige scene met een glas na).

Het echte grote minpunt aan Slaughtered is het pijnlijke ontbreken van enige vorm van logica. Natuurlijk is dat normaal gesproken niet iets waar je een slasher, vooral eentje van dit budget, op afrekent maar hier was het dusdanig storend dat het me ook een aantal keer uit de film haalde. Zo heeft op ongeveer de helft van de film iedereen in de kroeg al door dat er een killer verstopt zit (één voor één hebben ze namelijk allemaal al de killer zelf of één van de lijken gezien). En wat doe je dan? Juist! Je sluit je met z’n allen op in de kroeg en gaat verder met biertappen en het vermaken van je gasten. Van mij hoeft een film heus geen ingewikkeld plot of iets in die zin te hebben, maar wanneer je zojuist je vriendin naast je hebt zien doodbloeden verwacht ik toch echt niet dat je zomaar overgaat tot de orde van de dag.

Slaughtered was voor mij absoluut geen mislukking en kent wel degelijk spannende en bloederige scenes maar het gebrek aan enige vorm van logica staat een hoger cijfer toch wel in de weg.