Species III

Eve heeft net voor haar dood een dochter, Sara, op de wereld gezet. Sara (Sunny Mabrey, ?xXx 2?) wordt in huis genomen door de professor Abbot (Robert Knepper, ?Phantoms?) die zo zijn eigen plannen heeft met Sara. Met behulp van de student Dean (Robin Dunne, ?American Psycho 2?) probeert Abbot om het ultieme en perfecte buitenaards wezen te cre?ren. Echter worden zij op de hielen gezeten door iemand van de regering en een handvol halfbloedjes?

Net zoals mijn beschrijving niet van hoogstaande kwaliteit is, is ?Species III? dat jammer genoeg ook niet. Het verhaal rammelt aan veel kanten en het subplot van de halfbloedje had men naar mijn mening beter uit moeten werken. Verder probeert de film nergens zijn direct-to-video imago af te schudden. Uiteraard is er het nodige jatwerk uit de eerdere twee delen en zelfs daar worden naar mijn weten fouten mee gemaakt. Sinds wanneer hebben de wezens oplichtende ogen (blauw en rood)? De acteerprestaties komen niet boven het gemiddelde uit, soms zelfs niet tot aan het gemiddelde. Sunny Mabrey is absoluut een babe (die veel naakt ronddartelt in deze film), maar ze mist toch het koele en jagersachtige dat Natasha Henstridge (die een cameo heeft)had in de eerdere films. Ook Amelia Cooke, die een halfbloed speelt, laat haar schoonheid zien, maar daarmee is ook alles gezegd. Gelukkig wordt er niet bezuinigd op het gore-budget. Wie zie o.a. een smeltend gezicht, een lekkere autopsie, afvallend oor, tentakels die dood en verderf zaaien?

Het is duidelijk dat de ?Species?-serie met ieder deel slechter wordt, en dat ook mooie meiden een film niet kunnen redden?