The Hills Run Red

Een groot filmfanaat probeert alles uit de kast te halen om de originele print van een beruchte slasherfilm te achterhalen. Samen met twee vrienden komt hij terecht in een donker bosgebied, waar de film zou zijn opgenomen. Maar dan ontdekt het drietal dat de filmdagen van deze beruchte slasher nooit zijn gestopt en dat ze hun uiterste best moeten doen om niet deel uit te maken van de film.

De zoveelste dertien in een dozijn slasherfilm. Slap verhaal, oninteresant plot, acteurs zonder enige diepgang, en een standaart killer met de geweldige naam “Babyface”(hoe komen ze er toch op?). Ze waren van plan om de film wat origineliteit te geven, door de film te baseren op een verdwenen footage film om het realistischer te maken. Ik werd aangetrokken door dat idee, maar dat idee wordt gewoon té weinig uitgewerkt. De personages zijn bloediritant, de hoofdpersoon ken ik volgens mij als ene Stifler van die verdomd slechte direct-to-dvd American Pie sequels, dus dat zegt al veel volgens mij.

De killer lijkt meer op een lelijke rip-off van de almachtige Leatherface, dan een leuke orginele killer. De gore is wel goed en zéér gruwelijk, let op de beginscene. Maar wat is nu een gore slasherfilm zonder een leuk verhaal of een leuke killer?. Deze film heeft mij uitermate teleurgesteld, ik kreeg positieve reactie’s rondom deze film, waarschijnlijk door standaart horrorfan’s die niks om originaliteit geven maar meer om blood and guts. Ikzelf wil eens een leuke originele slasherfilm zien zonder dat eeuwige gewauwel van slechte acteurs, en voorspelbare situatie’s. Waar deze film erg goed in blijkt te zijn. Kortom is deze film gewoon weer de zoveelste slasherfilm met de nodige gore en de standaart bordkartonnen personages. Ik heb me werkelijk dood verveeld!!!.