The Prowler

The Prowler.

Verhaal:
Een soldaat keert terug en is van plan om zijn ex verloofde die hem heeft afgewezen en haar nieuwe geliefde te vermoorden. Een avond in de tweede wereldoorlog tijdens een schoolbal gebeurt er een gruwelijke moord. Sinds die tijd is er in het stadje geen schoolbal meer gehouden nu 35 jaar later in 1981 wordt er voor het eerst weer een schoolbal gehouden en is de gemaskerde moordenaar in zijn soldaten uniform van plan om de geschiedenis te herhalen.

Gore:
Tom Savini die we allemaal kennen van o.a Friday the 13th is verantwoordelijk voor de make up effecten en de film zo goor en echt mogelijk te maken. Ik ben een grote fan van Tom en ook in deze film heeft hij zeer goed werkt afgeleverd het ziet er zeker voor die tijd levensecht uit ik heb films gezien die slechtere gore effecten hadden. De film heeft genoeg gore moment in zich een vrouw wordt onder de douche in haar buik geprikt door een hooivorken en je ziet een close up en dat is echt zeer goed gelukt je ziet echt het bloed eruit spuiten. Nog een hele originele moord in de film is als een jongen met een mes recht door zijn hoofd wordt doorboord. De film telt nog meer zeer goede originele moorden. Tom Savini heeft ook in deze film zeer goed werk geleverd!

Mening:
The Prowler is een geweldige slasher film uit de jaren 80. De jaren 80 staat vooral bekend om de enorme grootte getoupeerde kapsels en natuurlijk de geweldige muziek maar het was ook zeker het tijdperk dat de slasher genre het meeste aandacht kreeg en ook veel film maatschappijen de films maakte met het wel bekende als je seks hebt en je drinkt ga je dood theorie. De films kwamen als paddenstoelen uit de grond groeien. Toch verveelt The Prowler je geen moment de moordenaar is origineel een gemaskerde ex soldaat. De moordenaar is niet aan een scherp ding gekluisterd zoals Jason Voorhees aan ze machete en Freddy Krueger aan zijn handschoen met scherpe nagels nee deze moordenaar pakt alles aan van een hooivork tot een pistool. Zoals ik al eerder zei zijn de moorden zeker goed uitgewerkt helemaal voor de jaren 80. De film heeft niet alleen maar een goede dosis moorden en bloed nee deze film heeft zeker ook spanning! De film is gelukkig geen film die alles eraan doet om het zo gore mogelijk te maken en de rest te vergeten zoals wel het geval was in de vervolg delen van Friday The 13th. Het acteer werk is ook van een goede niveau gelukkig zit er niemand in die vreselijk slecht is.

Conclusie:
Een echte slasher klassieker die je zeker in je lijstje moet hebben staan van die heb ik ooit gezien.
Cijfer: 7