Thinner

Een zwaarlijvige advocaat rijdt per ongeluk een zigeunervrouw aan. Doordat hij vrienden is met de rechter wordt hij vrijgelaten en wordt hem niks aangerekend. De vader van de zigeunervrouw(ongeveer zo’n 110 jaar oud) zoekt de advocaat op en spreekt een vloek op hem uit, waarna hij plots tientallen kilo’s begint te verliezen. In het begin is hij natuurlijk dolgelukkig maar er komt maar geen eind aan. Als ook zijn vrienden getroffen zijn door de vloek rest hem niks anders dan de zigeuner op te zoeken en er voor te zorgen dat de vloek opgeheven wordt.

Deze film is meer een fantasie/thriller dan horror, maar bevat wel een paar elementen van het genre. In het begin lijkt de film meer op een feelgood family film dan een gruwelijke horrorfilm, de cover van de film heeft me dan ook enorm misleid. De hoofdpersoon acteert wel uitstekend en hoort ook precies thuis in een Stephen King verfilming.

Gore komt er nauwelijks in voor en de gore die er in voor komt is de moeite niet waard. De special effects zijn wel mooi gemaakt maar waren niet echt op hun plaats in een film als deze. Toen ik de film halverwege aan het kijken was had ik er al vrede mee dat het geen gruwelijke horrorfilm was en toen er pas op het einde de horror kwam stoorde ik me daar ook enorm in.

Deze film is niet echt een meesterwerk en een gedenkwaardige film in het hororgenre maar het verhaal is wel leuk uitgewerkt en de personages ook. Dus verwacht vooral geen gruwelijke gore of enge horrorfilm, en laat je vooral niet misleiden door de cover.