Twin peaks: Fire walk with me

ok, om te beginnen: dit is een vreemd verhaal, vreselijk vreemd en op een vreselijk vreemde manier verteld. dit hoort eerder bij thriller en drama maar ik vond hem echt eng! echt veel verschiet-scenes. maar goed. deze film is 16 plus. als het niet 18 plus is want de hoofdelementen in deze film zijn seks, drugs en geweld. en nu een beetje over het verhaal! ik begin met de openings zin: ontmoet Laura Palmer…in een stad waar niets is wat het lijkt, en iedereen wel iets te verbergen heeft.

in een stad als deze is niemand onschuldig, dit zijn de zeven laatste dagen van Laura Palmer. meer valt er eigenlijk niet van te vertellen, misschien heeft er iemand van jullie de reeks gezien? dan wordt het iets makkelijker. ik vind ook dat de film zo’n donkere sfeer heeft, en triestig…helemaal niet grappig! tenzij je graag lacht met geestelijk gestoorden. mijn raad, huur deze film eens!

8 reacties

Evil B.

Wat moet je er nog over zeggen? De serie is een meesterwerk, de film is donkerder van sfeer dan de serie, maar voor de ware fans net zo interessant. Hoewel de film een prequel is, raad ik toch aan hem n? de serie te kijken, dan haal je er veel meer uit naar mijn mening.

Dutch Psycho

Het was een weddenschap van David Lynch. Hij wilde een Dark soap maken, die spannend bleef van begin tot einde. Hij is er inderdaad erg lang in geslaagd om de spanning erin te houden. Uiteindelijk heeft hij er van alles bijgehaald om die spanning vast te houden, waardoor het verhaal op een gegeven moment geheel uit de sponningen liep! Toen hij merkte dat hij te ver was gegaan, kapte hij de serie in twee slordige afleveringen af. Omdat toen nog steeds niemand wist waar de serie nu eigenlijk over ging, maakte hij deze film. Om het antwoord te geven dus… Dit redelijk meesterwerkje, serie en film, is dus niets meer dan een uit de hand gelopen weddenschap. Maar wat voor een…..

esteeka

lynch heeft de serie niet uitgerekt dat hebben de fokkin producers en belanghebbende gedaan. Eigenlijk wou lynch ook dat de dader nooit bekend werd maar dit mocht niet. weet iemand of seizoen 2 nog op dvd naar NL komt? seizoen 1 was in iedergeval geweldig! als je dit leuk vondt moet je trouwens Blue velvet kijken van lynch

esteeka

ik vraag me alleen af (SPOILERS) is laura door haar vader vermoordt of was het toch die enge man uit het raam en dacht laura alleen dat het haar vader was?

Azazel