Wrong Turn 2: Dead End

In de bossen van West Virginia maken de deelnemers en makers van een nieuwe survivalshow zich klaar voor het opnemen van de pilot-aflevering. Nadat de opnames zijn begonnen komen ze erachter dat de bossen bevolkt worden door een familie misvormde kannibalen…

Wrong Turn 2: Dead End is alles behalve een vernieuwende film. Het thema van een tv-show hebben we inmiddels vaker gezien (b.v. Halloween Resurrection) en is dus niet nieuw meer. Ook hebben we veel van de moorden al eens eerder voorbij zien komen…oftwel het recept voor een regelrechte ramp, maar toch is deze film zeker de moeite waard!
Dat komt o.a. door een behoorlijke hoeveelheid ”guts ?n gore”. Ook zien we een scene waaruit blijkt dat er echte broeder/zusterliefde bestaat…Het geheel is overgoten in een licht over-the-top-sausje, en dat zien we voornamelijk terug in de acteerprestatie van Henry Rollins. Hij speelt een soort Rambo, maar met een vette knipoog. Ook Erica Leerhsen speelde haar rol van ijskonijn die verandert in een soort Ellen Ripley vrij goed. En let op Ken Kirzinger als ”Pa”. Kirzinger speelde Jason in Freddy Vs. Jason.
Het tempo zit er behoorlijk in en met enkele visuele trucs wist regisseur Joe Lynch mij aan de buis te kluisteren. Het script heeft uiteraard zijn gaten maar heeft de nodige one-liners en weet zelfs meer in te gaan op de familie kannibalen. Ook zien we Threefinger terug! Ook wist men mij met enkele moorden te verrassen. Niet zo zeer de manier waarom, maar meer de volgorde van de karakters die het loodje leggen.

Misschien dat niet iedereen het met me eens zal zijn, maar ik vind Wrong Turn 2: Dead End beter dan zijn voorganger!