Zombie Flesheaters 2 (AKA Zombie 3)

Zombie Flesheaters 2 (AKA Zombie 3)

Tsja, wat moet je eigenlijk van deze film zeggen? Zombie Fleseaters 2, oftewel zombie 3 zoals hij ook wel genoemd word, werd aanvankelijk geregisseerd door Lucio Fulci, maar na ongeveer 50 minuten hield hij het voor gezien en nam Bruno Mattei het van Lucio over.
De reden zou zijn geweest dat Fulci de film of het script waardeloos vond getuige zijn eigen woorden: “It’s the most foolish of my productions”

Nu de film zelf:

Het begint met een groep terroristen die een koffer met een virus stelen van een militaire basis. Na een vuurgevecht weet er een terrorist te ontsnappen met het koffertje. Met koffer en al rent hij zich een breuk op de hielen gezeten door een helicopter van waaruit heftig op hem wordt geschoten. Waarom ze hem niet raken maar uitgerekend het koffertje wel is me een raadsel. Bij het raken van de koffer komt het virus vrij. Er onstaat een rookwolk en wat meestal het geval is met rookwolken dwarrelt ook deze richting omhoog. Net op dat moment komt er een zwerm vogels of vliegen (dat kon ik niet zo snel zien) doorheen vliegen waardoor deze besmet worden met het virus en zodoende later een hele volkstam besmetten.Ook onze onfortuinlijke terrorist komt er niet best vanaf.Hij krijgt het goedje op zijn hand. Voila.. de eerste (menselijke?) zombie ie geboren.. Eerts begint zijn hand in sneltreinvaart in verregaande staat van ontbinding te verkeren. Dat hij dit niet tof vind blijkt wel uit het feit dat hij met een bijl zijn hand afhakt hopend zodoende het virus te stoppen. Maar al gauw is hij dus een ondode. Daarna volg alles elkaar in snelterin vaart op en ik kreeg het idee dat het wel een heel snel in elkaar geflanste film was (is).
Je krijgt achtereenvolgens te maken met een zombie vogel, een paar wel hele snelle zombie’s. een kungfu zombie, een baby zombie…
De zombies in deze film zijn in twee kampen verdeeld lijkt het wel.. het ene kamp de slome slenterende zombies zoals zombies horen te zijn in mijn opinie, het andere kamp de pijlsnelle zombies die echt sneller rennen en bewegen dan ik ooit iemand heb zien doen. Als je de film ziet let dan op de scene bij de benzine pomp.. die scene lijkt versneld op genomen te zijn waardoor die zombie(s) daar nog sneller bewegen dan ze normaliter al doen.

Al met al kon mij deze film niet echt bekoren, maar ik wou hem zien omdat de naam Fulci aan deze film was verbonden. Achteraf kan ik me zijn keuze begrijpen, en ben ik 11 euro armer geworden. Deze film zou het vervolg moeten zijn van zombi 2 (Gli Ultimi Zombie) maar dat vind ik een belediging. Gli Ultimi Zombie is en blijft voor mij DE zombie film van Fulci. Natuurlijk zit er in deze films de nodige gore, en er zullen zeker wel mensen zijn die deze film kunnen waarderen.
Maar als echte Fulci-fan kan je deze film beter links laten liggen of je moet echt een verzamelaar zijn.
Deze film is een belediging voor Fulci.

(Ik geef hem toch nog een 5je, alleen omdat fulci oorspronkelijk de regisseur was..)