Aliens(1986)

Aliens(1986)

Na 57 jaar hyperslaap wordt Ripley toevallig opgepikt door een ruimteschip. Ze krijgt tijd om zich te ontspannen en hoopt dat de nachtmerrie met het levensgevaarlijke buitenaardse monster eindelijk voorbij is. Helaas heeft een kolonie terraformers op de planeet LV-426 het ruimteschip ontdekt waar de Alien vandaan kwam. Een paar weken na Ripley’s terugkeer verliest het controlecentrum het contact met LV-426. Ripley besluit om samen met een elite-commandogroep naar LV-426 te gaan om te kijken of ze de kolonisten kunnen helpen. Maar bij aankomst op de planeet blijkt dat de kolonie helemaal verlaten is. Of toch niet?

Prima vervolg, ik vind dit deel persoonlijk zelfs nog beter dan het origineel. De film begint wat traag maar het Alienloze stuk vond ik (in tegenstelling tot anderen) niet vermoeiend of saai. Deze film heeft mij geboeid van begin tot eind.De personages in deze film zijn leuk en interssant en Sigourney Weaver zit in haar beste rol na Alien:Ressurection. Het decor van deze film is geweldig en de locatie van de planeet is heel gedataileerd en erg mooi uitgewerkt. De aliens in deze film zien er ook goed uit en deze film bewijst gewoon wat een geweldige en veelzijdige reggiseur James Cameron is.

De kracht van deze film zit hem in het handelen van onverwachte wendingen van de reggiseur zoals op het einde als Ripley denkt dat ze de Alien queen vernietigd heeft, de alien alsnog achter haar aankomt om wraak te nemen (ik schrok me werkelijk lazarus) de film is ook prachtig gefilmd en je leeft je ook in met de personages. deze film is net zoals het andere werkje van James Cameron Terminator 2:Judgement Day een sequel die het orgineel overtreft, en echt een aanrader is voor menig scifi of horrorfan. Cijfer 10.