Altered

Altered begint belovend. 3 mannen lopen in een bos met harpoengeweren(?) en shotguns rond in het pikkedonker. Ze moeten uitkijken voor de berenvallen op de grond, want ja, het is nou eenmaal niet zo fijn als je erin trapt. Iets wat later duidelijk wordt. Het is duidelijk dat de 3 mannen ergens op jagen, en je hoort ook een paar monsterlijke(?) kreten uit het bos komen. Ja, deze jongens zijn die-hard jagers. Na een kreet te hebben gehoord stormt er een met zijn geweertje op het geluid af. Helaas voor hem want monsterlief heeft geen zin om te wachten. Na een kleine achtervolging is het dan ook tijd voor een ontmoeting. Een kort gevecht volgt en het lukt de jagers dan ook om het monster/alien(?), of wat het ook mag voorstellen levend te vangen.

Na deze intro dacht ik dat deze film nog wel wat in te brengen had voor een spannende avond. Helaas ging het na de intro al snel bergafwaarts met de film.

Nadat de jagers dus hun prooi hadden gevangen bedachten ze zich dat ze eigenlijk niet zo veilig zijn zo alleen in het bos. Misschien zijn er wel meer van zulke dingen in het bos. Snel dus met het busje wegrijden. Alien achterin en karren maar. Op naar een jongen wie ze kennen uit hun jeugd. Samen met hem en een overleden vriend hebben ze vroeger samen een uitstapje gemaakt met de aliens. Iets wat de mannen blijkbaar, aan het gejaag op de aliens te merken, niet goed is bevallen. Dit viel me trouwens op dat we dit helemaal niet goed hebben uitgelegd gekregen in de film. Helaas pindakaas, maarja, ik ga weer verder met het verhaal.

Eenmaal met de auto aangekomen bij vriendlief brengen ze de alien naar binnen in het huis. Er volgen een paar grondige gesprekken wat ze nou met het beestje aanmoeten. Eerst maar is die alien vastketenen die zo blij staat te schreeuwen. Helaas voor de jongens zijn ze niet al te slim en de alien krijgt de kans om iemand te bijten en te krabben. De gebeten man is de klos aangezien beten van een alien me niet zo gezond lijken. Iets waarin de film me gelijk geeft. Er ontstaan meer meningsverschillen en kleine ruzies. Ook komt er nog een sheriff langshuppelen die het huis komt controleren omdat de vrouw van vriendlief het maar eens tijd vond om het alarmnummer te bellen.

Dit allemaal gebeurt in, een voor mij, ongelooflijk sloom tempo en de ‘sfeer’ die in het begin was opgebouwd al snel vervaagd. Gelukkig komt er weer wat actie in de film omdat de alien, in een moment van onoplettendheid (zucht), is verdwenen.

Wat er volgt is een klein kat en muisspel. We hebben het allemaal al wel vaker gezien. En helaas lukt het de regisseur dan ook niet meer om echte degelijke spanning te creeeren. Jammer, het had misschien nog wel een redelijk spannende rit kunnen worden. Verder zal ik het verhaal niet verder vertellen, ook al zou het niet veel uitmaken. Deze film is voor de meeste mensen, er zijn natuurlijk altijd een paar uitzonderingen, tijdverspilling(!). Je kan um natuurlijk altijd kijken als je niks te doen hebt, maar als ik jullie was zou ik de voorkeur geven aan een andere film.