Bloody Murder

Bloody Murder
0.5Totale score

Soms is een film zo slecht, dat er werkelijk geen enkel positief puntje te bekennen is, en dat de film niet meer dan een 1 verdient. Bloody Murder is zo’n tragisch geval. Het verhaal laat al zien dat we met een rip-off te maken hebben: een aantal domme tieners knappen een oud zomer-kamp op, en krijgen te maken met een moordenaar met een hockey masker, die hen achtervolgd en ??n voor ??n het loodje laat leggen. De kids werden al voor deze psychopaat gewaarschuwd door een oude gek. ?n… ??n van de hoofdverdachten is een jongen die jaren geleden bijna verdronk. Did some one say Friday the 13th. Naast Friday wil deze film ook nog Scream nadoen met een Scream-achtige whodunit en een nerd die alles over horrorfilms weet. Het probleem is echter dat deze nerd in feite niets van horror af weet; hij denkt dat Jason Voorhees op een Indiaans kerkhof begraven werd.
Nou ja, als we hier nog een hele zooi walgelijke clich?’s bijgooien, met meisjes die alleen de donkere bossen ingaan om vreemde redenen, heb je al een behoorlijk slechte film. Maar de belachelijke dialogen maken het allemaal nog erger. Om maar niet te spreken van het complete gebrek aan spanning. Om de ??n of andere reden vinden bijna alle achtervolgingsscenes overdag plaats. Halloween kan enge scenes maken in het daglicht, dit stuk troep niet.
Over het acteerwerk kan ik kort zijn: vreselijk. Iedereen. Geen uitzondering.
Voor diegenen die na dit gelezen te hebben denken dat Bloody Murder door slechte kwaliteit vermakelijk wordt, en vol zal zitten met bloed en tieten, zullen ook teleurgesteld worden; bloed vloeit bijzonder weinig voor een film met deze titel.
Is er dan echt niets positiefs? Nou ja, misschien ??n ding: deze film laat je je realiseren hoe goed Friday the 13th en Scream waren en je krijgt dan ook meteen zin om ze te kijken. Al was het maar om die slechte smaak uit je mond weg te spoelen.
Als je deze film in je videotheek ziet staan, bespaar iedereen dan de verveling en verstop hem goed, zodat onwetenden hem niet kunnen huren. Of stuur hem per post op naar je ergste vijand. Zij die hun geld aan deze troep verspillen maken een enorme fout en zouden beter in hun gazon kunnen gaan liggen om te kijken hoe het gras groeit, voor beter en bovendien goedkoper vermaak.