Children Shouldn't Play With Dead Things

Gore: 1,5
Acteerwerk: 2,5
Spanning: 3,5

Vijf jonge, aparte acteurs en hun nog apartere regisseur komen aan op een verlaten grafeiland. Het eiland staat nogal bekend om zijn aparte verleden vol met moorden, verkrachtingen, vloeken en demonen. Alan (de aparte regisseur) besluit dat het leuk zou zijn om met zijn 5 jonge acteurs er heen te gaan. Eenmaal op het eiland heeft Alan een doel voor ogen, hij heeft ze namelijk bijeen gebracht voor een heksenceremonie. Alan wil graag doden opwekken en het plan is om een lijk op te graven voor de ceremonie. De vijf jonge acteurs besluiten om mee te doen met Alan’s gekke ideeën, omdat ze bang zijn om hun baan kwijt te raken. Maar al snel komen ze erachter dat ze liever hun baan kwijt zouden raken dan dit mee te maken.

Ik heb twee meningen over deze film. Mijn eerste mening is dat het eerste deel van de film gruwelijk saai is en er niet veel gebeurt, behalve slechte grappen van de 5 acteurs onder elkaar. De film is al niet erg lang en met een trage opbouw blijft er niet veel tijd meer over voor de zombies. Dat is erg jammer. Naar mijn mening hadden ze of de film langer moeten maken, of het gezeur van het begin korter moeten maken. Als je jezelf waagt aan deze film moet je vooral door het eerste uur heen bijten en ik weet zeker dat niet veel mensen dat kunnen. Als je eenmaal jezelf er doorheen hebt gebeten en je hoopt op veel goor en bloed, kun je hem al snel uitzetten. Dan is het gewoon zonde van je tijd. Maar wil je verder kijken omdat je gewoon benieuwd bent, moet je hem aan laten staan.

De laatste 19 minuten ongeveer maken het een beetje goed. Het mooiste aan deze film is toch wel de close-up van de zombies en de make up is voor die tijd wel heel erg goed gemaakt. Maar dan heb ik toch weer een min puntje. Ik kan er niks aan doen, maar ik had het gevoel dat ik een beetje met lege handen thuis kwam. De film komt namelijk net pas echt op gang, maar wordt ook weer snel afgeknapt helaas. Maar de korte 19 minuten dat de zombies er zijn, zijn versassend leuk met hier en daar natuurlijk een dode met wat bloed.

Ondanks dat de film zo traag op gang komt, heeft die wel veel sfeer en een geweldige soundtrack. Ben je een liefhebber van cult en zombies dan is deze film echt iets voor jou. Maar hou je van over de top gore en bloed en een film die snel op gang komt, dan zal deze je heel snel vervelen. Omdat de laatste 19 minuten goed waren en de sfeer ook geef ik deze film een 6.