Event Horizon

DE FILM:
We bevinden ons in het jaar 2047 als het ruimte-rescueschip Lewis & Clark onder bevel van kapitein Miller vertrekt op een geheime missie richting neptunus. Onder de bemaning bevind zich dokter Weir die tijdens een briefing de bemaning op de hoogte brengt van hun reddingsoperatie namelijk het bergen van het ruimteschip Event Horizon, zo blijkt het schip gebouwt te zijn door dokter Weir en beschikt het over de capaciteit een dimentionale poort te openen zodat het zich moeiteloos kan verplaatsen van het ene punt in de ruimte naar het andere. Vanaf het eerste moment dat men voet aan boord de Event Horizon zet word duidelijk dat er iets grondig mis is en stukje bij beetje komt de waarheid aan de oppervlakte over de ware toedracht alsook de bestemming van de Event Horizon, waneer er dan ook nog een explossie plaatsvind aan boord de Lewis & Clark ,en iedereen word geevacueerd naar de Event Horizon begint de bemanning aan een zenuwslopende race om te overleven.

DE KRITIKEN:
Zeer geslaagde film met enkele mooi uitgewerkte cameraschots, ook het verhaal is goed uitgewerkt en gaat voor de verandering eens niet over extreem vijandige aliens die de mensheid willen uitroeien. Of het verhaal orgineel is? Ik dacht het wel maar in dit genre weet je maar nooit. De film beschikt zeker ook over een sterke cast waarbij vooral de onderlinge conflicten tussen kapitein Miller (met als prioriteit de veiligheid van zijn bemanning) en dockter Weir (welke ten allertijden zijn schip wil beschermen) sterk worden vertolkt. Deze film lijkt me dan ook een must voor al de liefhebbers van het horror/SF gerne en een welkome afwisseling voor elke andere horrorliefhebber.

DE EXTRA’S:
Enkel de trailer plus de gebruikelijke audio en taal opties.