House III: The Horror Show

House III: The Horror Show

Sadistische serial-killer Max Jenke wordt eindelijk gevangen door de toegewijde politieman Lucas McCarthy (Henriksen). Voordat dit is gebeurd heeft Max echter wat vreemde experimenten op zichzelf uitgevoerd. Eenmaal op de elektrische stoel transformeert zijn slechtheid in een soort elektrisch veld. Hij kan er nu op uit om wraak te nemen op McCarthy en zijn familie.

Dit is officieel geen House film, maar doordat deze film slechte publiciteit kreeg werd er maar house voor geplakt. De film heeft wat overeenkomsten met A.Nightmare On Elmstreet, de killer in deze film is ook puur evil. De performance Max Jenke door Brion James is geweldig gespeeld, en hij is ook de beste acteur in deze prent. De andere acteurs acteren voor geen meter. De special effects zien er top uit, en er is ook de nodige gore. Wat ook verschilt van de house serie is dat deze film puur horror is en geen slapstick horrorgrappen heeft.

Een van de hoogtepunten van de film is de exucutie van Max Jenke, die is namelijk zéér intens en ik kreeg er een paar rillingen van. Voor de rest is deze film niet erg origineel en vernieuwend. De film moet het vooral hebben van schrikeffecten en is daardoor vaak eentonig. Maar al bij al is deze film niet zo bijster slecht, laat je niet afleiden door de titel want je krijgt namelijk echte horror voorgeshotteld.