Lost Cannibal World

Lost Cannibal World

Deze film komt,zoals je al zou kunnen afleiden uit de titel,uit het subgenre kannibalisme.Deze stroming werd vooral beoefend in Itali? in de late jaren ’70 en vroege jaren ’80 en kon toen zelfs op succesvolle cinemareleases rekenen.Maar achteraf gezien zijn er uit de tientallen pogingen eigenlijk maar twee films uit het genre die nog het vermelden waard zijn,”The Man From Deep River”(en dit alleen omdat het de eerste is) en cultklassieker “Cannibal Holocaust”.

Deze tja,hij zwerft wat tussen die twee in.Het is iets origineler dan “Cannibal Holocaust”,maar niet origineel genoeg en iets bloederiger dan “Deep River”,maar ook niet bloederig genoeg.Dit maakt het helaas tot een ergerlijke film.Je doet je best om gechoqueerd te raken door de weinig overtuigen de gore maar je raakt gewoon niet in die speciale zone.Een vrouw wordt wel opengesneden en haar organen in relatief traag tempo uit elkaar gehaald en opgegeten,maar de regisseur slaagt erin om dit nog op een saaie manier te filmen.

Het verhaal helpt ook niet al te veel.Geen ongein met goed gemonteerde “gevonden” videotapes dit keer,maar gewoon een vliegtuigcrash die vier mensen doet stranden op een eiland vol kannibalen.Voor halfweg kan het eigenlijk al afgelopen zijn,maar blijkbaar wil de barbaarse stam onze protagonist nog wat opgesloten houden.Waarom?Het wordt nooit duidelijk.Op een idioot eenvoudige manier weet hij te ontsnappen samen met een inboorlinge,die helaas voor het realisme duidelijk wat plastische chirurgie achter de rug heeft.Maar uiteraard laten de kannibalen dat allemaal niet zomaar over hun heen gaan.

Het plot is al niet geweldig en bevat ook nog een gigantisch gat,in die zin dat ze om geen enkele aanwijsbare reden de jungle in gaan nadat hun vliegtuig al hersteld is.Maar ja,anders hadden we geen verhaal.Niet de beste worp uit een zo wie zo al geen hoogstaand genre.