Raptor

Raptor
1.0Totale score

Vooreerst, Jim Wynorski is een B-film legende met meesterwerken als “Body Chemistry 4” en “Cheerleader Massacre” op zijn naam. Gezien hij alles wel eens wilde geprobeerd hebben, hier een “Jurassic Park”/”Carnosaur” rip-off.

Met een cast als de broer van Julia Roberts en die kerel die in “The Dentist” speelde kan het nauwelijks misgaan, maar beiden acteren zo houterig en onovertuigend dat je je oprecht schaamt dat je de film blijft kijken, waarschijnlijk uit sadistische neigingen. De wetenschapster moet nog wel het allergrappigst zijn. Hoe kan je in godsnaam slim overkomen als je er uit ziet als een gepensioneerde en waarschijnlijk analfabetische pornoster?

Omdat moeite doen toch een heel karwei is, zijn alle moordsc?nes gestolen uit de al vrij slechte “Carnosaur”-serie, wat maakt het uit als het totaal onmogelijk is en op een andere plaats gebeurt, monteren maar. We zien de hele tijd dino’s uit andere films en mensen die schieten naar niets, als dat je amuseert zou je al in de videotheek moeten staan.

Het is een trucje dat redelijk vaak wordt gebruikt maar als je zelf op stoot blijft het toch wel rot. Koop tenminste een dinopak of dergelijks, zoals in de oude “Godzilla”-films. En als je beelden steelt, steel ze dan tenminste uit goede films. Niet zo schaamteloos als “Cruel Jaws” misschien, maar wat een oplichterij. Dat Roger Corman zich hiermee wil verbinden is wel, doodnormaal eigenlijk.