Ripper: Letter from within

Ripper: Letter from within

Het is alweer een aantal jaar geleden sinds Molly is ontsnapt aan de moordenaar uit Ripper: Letter from hell.
Ze zit inmiddels in een psichiatrische inrichting, omdat ze zelf neigingen heeft om te moorden (ze is een afstammeling van Jack the Ripper) en heeft nogal vaak een aantal visioenen van haar als moordenaar.

Als een onbekende psychiater haar een kans bied om een nieuw soort behandeling onder te gaan, accepteert ze die, en al gauw komt ze met een aantal anderen in een groot kasteel te zitten. Het doel is om je te laten inslapen in datgene waar je psychisch aan lijd, en zo kan de psychiator je vervolgens helpen. Maar met de terugkomst van Molly uit haar dromen, komt nog iemand mee… Jack is Terug!

Wat kun je nu verwachten van deze film?, eigenlijk is het een soort van proberen om het genre nieuw leven in te blazen, wat niet echt lukt, omdat we zoiets al hebben gezien in Nightmare on Elmstreet, (in je droom sterven, en in het echt ook), daarom is ten eerste het verhaal niet echt sterk. Ten tweede is dit een vervolg op de eerste film, en aangezien dezelfde hoofdpersoon hier in meespeeld, zou je verwachten dat de actrice ook hetzelfde is, dit is niet het geval. Verder is het acteerwerk gemiddeld, en zijn er genoeg scary scenes, dus voldoet deze film goed genoeg voor een leuk avondje.