Slaughtered Vomit Dolls

Ik kwam deze titel ergens op internet tegen en mijn nieuwsgierigheid was natuurlijk meteen gewekt. Dus na een vrij lange zoektocht heb ik deze film toch nog ergens vandaan weten te vissen.
Nu zegt de titel al heel wat maar wat ik toen te zien kreeg was toch wel iets sadistisch bizars, van het type jakkie-bah.

Het verhaal, tjah het verhaal daar vraag je me wat. Het gaat over een meid die aan bolumia leid en zich in een vage roes van nachtmerries en hallucinaties begeeft. Maar verder is er weinig verhaal te ontdekken. Al is het maar omdat je vooral zit op te letten hoe iemand de ander z’n hersens zit op te lepelen waarna die het allemaal weer uitkotst. Maar waar het eigenlijk omgaat is veel ranzig bloot, nee echt totaal niet aantrekkelijk, dat weinig aan de fantasie overlaat. En natuurlijk heel erg veel kotsen, braken, bloed en guts. De stijl is een beetje a la blairwitch project terwijl de inhoud makkelijk voor een snuff film kan doorgaan. In het begin moest ik toch even slikken maar ik zette door. Na de eerste 15 minuten blijft de film zich toch min of meer te herhalen. Ik zat al inmezelf te denken, zucht daar gaan ze weer kotsend en bloedend verder.
Alsof de ranzigheid ineens normaal is geworden en kon ik weer verder aan me chips en cola. Toch zat er af en toe een stukje in de film die een flinke lachsalvo tot gevolge had. Een vrouw waarvan net de arm fanatiek was afgezaagt word een gitaar op de schoot gelegd waarna ze de camera zo toe keek van, “wat moet ik ermee je hebt net me arm afgezaagt”. Dat vond ik gewoon heerlijk ironisch. Hoewel de film totaal niet grappig bedoeld was, kun je hem moeilijk anders nemen dan met een glimlach.

Wat mij betreft een behoorlijke baggerfilm van iemand die wil opvallen door zoveel mogelijk ranzigheid in een film te stoppen. Wat de makers trouwens ook nog eens hebben gebombardeert tot een nieuw genre namelijk, vomit gore. Het feit dat de meeste acteurs niet eens hun echte naam opgeven (Miss Pussy Pants, Allen Nasty… yeah right) zegt eigenlijk al genoeg. Maar kijk je graag naar dit soort dingen dan zou je deze film misschien een kans kunnen geven. Ben je gewoon nieuwsgierig zoals ik was dan kun je hem ook een kans geven, hoewel ik betwijfel of je hem helemaal zal afkijken. Voor de rest van de mensen, vergeet het maar.